A Huawei Technologies kedden bemutatta új, háromirányú hajlítható telefonját, a Mate XT-t, amely egy Z alakú dizájnnal érkezik, és várhatóan szeptember 20-án kerül a boltokba – éppen azon a napon, amikor az Apple új iPhone modellje is elérhetővé válik. A Huawei ezzel a lépéssel igyekszik tovább erősíteni pozícióját Kína legnagyobb okostelefon-piacán, megelőzve a nagy rivális Apple-t.
A Huawei weboldalán több mint 3,6 millió előrendelést regisztráltak az új telefonra, melyhez előlegfizetés sem szükséges. Összehasonlításképpen: az IDC kutatócég adatai szerint az összes globálisan értékesített hajlítható telefon mennyisége a második negyedévben mindössze 4 millió darab volt – írja a Reuters.
A kínai vásárlók élesen kritizálták az új iPhone 16-ost, mivel Kínában jelentős hátránnyal, a mesterségesintelligencia-funkciók nélkül jelenik meg.
A Mate XT kiemelkedő érdeklődése rávilágít a Huawei azon képességére, hogy a szigorú amerikai szankciók ellenére is sikeresen helytálljon a piacon, és erősítse pozícióját az Apple-lel szemben, de ez főleg a kínai piacra igaz, ugyanis az MI-funkciók nélkül nem sok értelme van az új iPhone-nak.
Az Apple és a technológiai cégek világszerte versenyt futnak azért, hogy a termékekbe MI-t építsenek, és a telefonok várhatóan az egyik legfontosabb csatatérnek számítanak. Az Apple Intelligence, a vállalat mesterségesintelligencia-szoftvere a személyes asszisztens, a Siri fejlesztésére, valamint olyan funkciók fejlesztésére szolgál majd, mint a telefon kamerája által rögzített tárgyak felismerése és azonosítása.
Az Apple Intelligence tesztváltozata a jövő hónapban lesz elérhető az angol nyelvű változatban.
A Huawei tehát vezető pozícióban van Kínában, ameddig az Apple nem teszi széles körben elérhetővé az MI-funkciókat. A gyártó már korábban is sikeresen mutatott be kétirányú hajlítható telefonokat, amelyekkel idén sikerült megelőznie a Samsungot, és a hajlítható telefonok legnagyobb gyártójává vált globálisan. Bár a Mate XT várhatóan magas áron lesz kapható, és korlátozott mennyiségben kerül forgalomba, a szakértők szerint inkább a technológiai fölény szimbólumaként tekinthető, mint jelentős értékesítési tényezőként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.