BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Malév

"Malév? Mindenki jobban jönne ki, ha bezárnák"

Érdemes-e megint közpénzt pumpálni a Malévba? Szerintem nem. Mindenki jobban jönne ki, ha bezárnák. Ferihegyen átmenetileg baj lenne, de a piac idővel pótolná a hiányt. Bármi történik is, az a kérdés: milyen áron?
2010.01.22., péntek 07:27

Svájci kollégámat kérdeztem a minap: nem fáj a szíve a Swissairért? Nem, mondta, jól elvan, elvannak a csőd utáni utódcéggel. Kicsi, hatékony és még svájci is. Ráadásul a Lufthansa védernyője alatt működik.

Mi nem mondhatjuk el ugyanezt a Malévról. Még nem elég kicsi, messze van a hatékonyság csúcsától, noha kétségtelen, hogy jogilag magyar, marketingjében is nemzeti színű, és már betagozódott egy nemzetközi légiszövetségbe. Miért kellene mégis inkább bezárni, mint közpénzből lélegeztetőgépen tartani, amelyről a kormány hamarosan dönthet? Azért, mert elszaladt felette az idő, nem eléggé karcsú, és még mindig lassabban reagál, mint több közvetlen versenytársa.

Noha a Malév márkaértéke örvendetesen magas, ez mit sem ér a kegyetlen versenyben. Annyit biztosan nem, hogy a befektetők megküzdjenek érte. Számtalan példa mutatja az elmúlt évtizedekből, hogy csak nyűg volt a cég a költségvetésnek, és bár az orosz tulajdonosok fejlesztéseket ígértek, ezt – különböző okok miatt – nem tudták finanszírozni, most pedig kivonulóban vannak.

A jegyzet teljes terjedelemben itt olvasható

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.