Felfalusi Péter, az Intrum Justitia Kft. ügyvezető igazgatója
„Az innováció nemcsak a technikai, technológiai fejlesztést jelenti, hanem azt is, hogyan tudjuk a változásokat menedzselni. Mivel a mi cégünk ez utóbbihoz is kapcsolódó szolgáltatásokkal foglalkozik, látom, hogy a hazai vállalatok jó része mintha lebénult volna a sok változástól. Tehát innen nézve lesújtó a kép. Pedig a sikerhez, a túléléshez most az a legfontosabb, hogy a gyors változásokra gyors legyen a reagálás is. Hogy kicsit enyhítsem a túl komor képet: akadnak innovatív cégek is bőven, de sokan inkább külföldön valósítják meg ötleteiket. Tehát ha egy cég itthon akar boldogulni, először a változásmenedzsmentben kell erősítenie, s e mögé kell tennie a megfelelő informatikai hátteret is.”
Nick Kós, a PwC Magyarország vezérigazgatója
„A 2. Magyarországi Vezérigazgató Felmérésünk rámutatott, hogy a beruházások középpontjában az innováció helyett még mindig inkább a működési hatékonyság javítása áll. A hazai vezérigazgatók csupán harmada gondolkodik kutatás-fejlesztésben és innovációban, ami közel azonos a globális tervekkel (32 százalék). A nemzetközi szinten megkérdezett vezérigazgatók szemében ismét »az ügyfél a király«, 97 százalékos elsöprő többséggel. Az ügyfélcentrikus működésben és az ügyfélkör bővítésében a hazai vezetőknek még van fejlődési lehetőségük. Az ügyfelekre való fókuszálás, a lojalitás erősítése még tartogat növekedési potenciált a hazai vállalatoknak, az innováció ebből a szempontból kulcsfontosságú.”
László Csaba, a KPMG Tanácsadó Kft. senior partnere
„2006 óta van folyamatos költségvetési megszorítás, 2008 óta válság, a GDP vagy csökkent, vagy stagnált. Sem a külső, sem a belső keresleti viszonyok nem kedvezőek. A cégek többsége mégis talpon maradt, sőt, jó részük növekedett. Ehhez bizony nagyfokú innovációs készség kellett. A multik itteni cégeinél alapvetően a központok határozzák meg, hogy mennyit költenek innovációra. A magyar cégeknél az innováció nagyban függ a tőkeerőtől, iparágtól. A gyógyszergyártásban ez a túlélés feltétele. A kevésbé tőkeerős cégeknél válságban a K+F költések könnyen a takarékosság áldozatául eshetnek. Gond az is, hogy az állami innovációs költés, az intézményrendszer és a felsőoktatás kapcsolata sem ideális.”
Nógrádi György, a Budapesti Corvinus Egyetem tanszékvezetője, biztonságpolitikai szakértő
„Az innováció a biztonságpolitikában azt jelenti, hogy tudásban megelőzöm azt, aki a biztonságomat veszélyezteti. Erre a társadalomnak áldoznia kell. Támogatni kell az oktatást, a kutatás-fejlesztést, a gyártást és az exportot is. Ma a világ kétharmada a globalizáció vesztese, talán éppen azért, mert itt is lemaradt. A második világháborúban az USA fegyvert adott Nagy-Britanniának és a Szovjetuniónak, így az első szovjet sugárhajtású repülőgépek Rolls-Royce motorokkal mehettek. Cserébe az USA szovjet katonai kutatási eredményeket kapott. Napóleonnak felkínálták a gőzgépet, nem fogadta el, vesztett. Tehát az innováció nemcsak ma, a múltban is eldönthette nemzetek sorsát, háborúk kimenetelét.”
Takács János, az Electrolux Lehel vezérigazgatója
„Általában nem mondanék véleményt a vállalatok innovációs teljesítményéről, az Electroluxéról viszont igen, azt ismerem. A termékfejlesztés a háztartási gép piacon a versenyképesség alapfeltétele, így nálunk is. A sikerhez nemcsak új technikai megoldások, de piaci innovációk is kellenek. Mindezt felismerve ún. Innovációs Háromszög jött létre, amely a kutatás-fejlesztés, a formatervezés és a marketing szoros együttműködését jelenti a terméktervezésben. A vállalat kialakított egy 70 százalékos szabályt, melynek értelmében egy új termék egészen addig nem kerülhet gyártásba, amíg a piackutatásban részt vevő tesztcsoport tagjainak 70 százaléka nem találja azt vonzóbbnak a piacon lévő többi terméknél.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.