Csaknem hárommillió autó fut a magyar utakon, és ez a szám folyamatosan növekszik. A legtöbben mindössze naponta egy órát használják az autójukat, vagyis a járművek az idő döntő többségében kihasználatlanul állnak. Ahogy más nagyvárosokban, Budapesten is alig lehet parkolóhelyet találni az utcákon „tárolt” autóktól. A jó hír, hogy van alternatívája egy olyan sötét jövőnek, amelyben a város egy nagy autóparkoló, a közlekedés pedig fuldoklik a dugókban. A megoldás részben a tömegközlekedés fejlesztése, de ez önmagában nem elég, mert ezek a beruházások költségesek, a kivitelezésük pedig évekig, évtizedekig tarthat.
Habár Budapest tömegközlekedési rendszere és lefedettsége összességében hatékony, ám nem mindenkinek van lehetősége busz- vagy metrómegálló közelében lakni. A külső kerületekből sokszor csak több átszállással lehet eljutni a belvárosba. Az ott élő emberek nem szívesen költenének rendszeresen taxira azért, hogy eljussanak a munkahelyükre, inkább a nehézkes közösségi közlekedést választják. Az Uber azonban hatékonyabbá tette a közösségi közlekedést Budapesten, s ezt statisztikák bizonyítják: a budapesti utasaink csaknem egyharmada metróállomás közelében indul, vagy ott száll ki. Vagyis az Uber már most a tömegközlekedés kiegészítője a fővárosban.
Sokan azt gondolják – szerintem tévesen –, hogy az Uber ellehetetleníti a Magyarországon szigorúan szabályozott taxisok bizniszét, és ezáltal munkahelyeket szüntet meg. De ne feledjük: akik autósként ubereznek, és a napi munkájuk mellett vezetnek még néhány órát – vagy éppen így válnak keresőképessé, mert korábban nem volt állásuk –, azoknak ez megélhetést jelent.
Budapesten mintegy ezer autós partner használja a platformunkat, de 2016 végéig újabb ezer magyar embernek kívánunk kereseti lehetőséget biztosítani. Közülük sokan olyan érzékeny szocioökonómiai csoportokba tartoznak, amelyeknél sajnos mind a munkanélküliség, mind az alulfoglalkoztatottság magasabb az átlagosnál (például fiatalok, kisgyermekes családanyák, akik naponta csak néhány órára tudnak elszakadni otthonról, vagy a nyugdíjkorhatárhoz közel járók, akik elveszítették az állásukat).
A célunk az, hogy hozzájáruljunk egy elérhető és biztonságos városi közlekedés kialakításához. Ráadásul nem a taxisok kárára tesszük mindezt, hanem – ahogy sok helyen az már látszik – új piacot teremtünk. Amikor könnyen, gyorsan, olcsón és biztonságosan lehet eljutni egyik helyről a másikra, akkor az emberek egyre kevésbé lesznek érdekeltek abban, hogy saját autójukat használják. A sharing economy előnyei ezzel még nem merülnek ki, hiszen miért ne utazhatna több ember egy autóban, ha ugyanabba az irányba mennek. Az USA-ban elérhető városi telekocsis szolgáltatásunk például már tetten érhetően hozzájárul az autóforgalom csökkentéséhez. Ennek kiterjesztése európai városokra – például Budapestre is – új távlatokat nyithat a dugók visszaszorításában is.
Tisztában vagyunk azzal, hogy józan szabályozásra van szükség. Ennek középpontjába a magyar fogyasztók érdekeit, az utasok biztonságát és azokat a legújabb technológiai fejlesztéseket kell helyezni, amelyek a társadalom javát szolgálják. Több, az új technológiák iránt nyitott, vezető politikus is világossá tette, hogy a magyar kormány pártfogója a fejlődésnek, és nem kíván akadályt gördíteni az innovatív vállalatok elé.
Ezek a döntéshozók felismerték az autómegosztás számos előnyét: a forgalmi dugók és a környezetszennyezés csökkentése, kereseti lehetőségek teremtése magyar emberek ezreinek, valamint adóbevételek generálása az állami költségvetés számára. Az Uber ezekben Magyarország partnere kíván lenni. A célok közösek, és ennek szellemében tárgyalunk a magyar döntéshozókkal is egy megfelelő szabályozási keretrendszer kialakításáról. Oda szeretnénk eljutni, ahol a megbízható közlekedés mindenki számára ugyanúgy elérhető, mint az ivóvíz. Magyarország édesvízkészlete óriási kincs. Reméljük, hogy hamarosan a magyar közlekedésről is hasonlóan jókat tudunk mondani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.