Bizonytalanságot is magában hordozó, hónapokig húzódó eljárás eredményeként szerezhette meg a Műsor-Hang Zrt. az új frekvenciáját, ami a Gazdasági Rádió nevének megváltozásával is együtt járt. Hogyan hatott az elhúzódott folyamat a rádió mindennapjaira, hallgatottságára?
– A frekvenciáért folytatott, bizonytalannak tűnő helyzetből szerintem a hallgatók vajmi keveset éreztek egészen addig, amíg nem szembesültek azzal, hogy az egykor a 105,9 MHz-es frekvencián működő Gazdasági Rádió a frekvenciáját, majd a nevét is lecserélte Trend FM-re. Rádiónkat az elmúlt három év átlaga alapján körülbelül 60-80 ezer üzleti döntéshozó hallgatta naponta stabilan, és ez a réteg most is velünk tartott. Azoknál ugyanis, akiknél be volt programozva a csatorna, az augusztus 20-i frekvenciaváltás automatikusan frekvenciakövetést jelentett a 94,2-re. A névváltás pedig már a tartalmi változásra is utal.
Egy kétségekkel teli időszak elbizonytalaníthatja a hirdetőket.
– Ettől mi is féltünk, de volt olyan hirdetőnk, aki – függetlenül attól, hogy mindenkit tájékoztattunk bizonytalan helyzetünkről – ragaszkodott ahhoz, hogy egész éves szerződést kössünk. Természetesen nem ez volt az általános, de a hirdetők és talán a hallgatók sem tudták elképzelni, hogy ne legyen frekvenciánk, és ne rádiózhassunk tovább, mint az elmúlt tizenkét évben. A bizalom tehát nagyon fontos volt számunkra. Pénzügyi szempontból a 2015-ös év legalább olyan, sőt talán jobb is, mint az előző. A teljes médiapiac erősödött az elmúlt időszakban, és valamennyi médiavállalkozásnak kedvezőbb lehetett kicsivel a tavalyi év.
A frekvenciaváltás milyen tartalmi módosulással járt együtt?
– Az exkluzív, máshol nem hallható gazdasági információkat igyekszünk megtartani, és ez kiegészült egy nagyon erős kulturális vonallal. Kezdetben egy kicsit tartottunk attól, hogy miként fogadják majd ezt a változást azok a hallgatóink, akik eddig kizárólag gazdasági információhoz szoktak. De aki minket hallgat, az szerencsére egyben kultúrafogyasztó is. Ezt a visszajelzések is megerősítették. Azt ne feledjük el, hogy a Gazdasági Rádiónak is nagyon erős volt a mainstreamtől eltérő zenei világa. Sokan épp ezért és nem feltétlen a gazdasági hírek miatt hallgatták a rádiót. A zenei világ nem változott, miközben a szöveges kulturális tematika erősebb lett.
A változások hatására nőhet a hallgatótábor és a hirdetői kedv?
– Egy tematikus rádiót sohasem fognak annyian hallgatni, mint például egy könnyűzenei csatornát, de nem is ez a cél. Persze abban bízunk, hogy idővel új hallgatókat is meg tudunk szólítani. A hirdetők között pedig eddig is voltak a kulturális témakörben „utazók”, tehát ettől e téren sem várok jelentős változást.
A Trend FM tematikája alapján konkurens nélküli a piacon.
– Valóban nem nagyon van versenytársunk. Legalábbis abban az értelemben, hogy olyan típusú rádió, amelyet mi csinálunk – talkrádió egyedi zenei világgal –, nincs még egy a budapesti piacon.
Rövid távon mik a kilátásai a magyar rádiós piacnak?
– Izgalmas időszak elé néz a rádiós piac a következő évben, hiszen Budapesten új szereplők érkeznek, miközben a régiek maradtak. Mindenki kíváncsi, hogy az új rádiók kiket fognak megszólítani, és honnan visznek el hallgatókat. De az is elképzelhető, hogy az újak olyan műsorstruktúrákkal jelentkeznek, amelyekkel növelhető a hallgatók száma. A piac szerintem elbírja az új szereplőket, a hallgatók pedig gazdagabb kínálatból választhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.