A Morgan Stanley bankcsoport londoni befektetési és elemző részlegének hétfői tanulmánya szerint "meglehetősen egyértelműnek tűnő" módon ez az egyik oka annak, hogy a kiskereskedelmi kiadások miért csökkentek ilyen jelentősen Magyarországon 2008 óta.
Az elemzéshez fűzött grafikus összehasonlító kimutatás szerint a kiskereskedelmi forgalom Magyarországon a 2008 augusztusában mért szint 95 százaléka alatt van, miközben Lengyelországban közelíti a 115 százalékot, Csehországban pedig nem sokkal marad el az akkori értéktől.
A Morgan Stanley londoni szakértői szerint a hatás "annál is inkább megrázó", mivel a magyar háztartásokon - a balti és a balkáni országokkal ellentétben - 2005 és 2008 között nem lett úrrá "a költekezési láz", így nem volt olyan mértéktelen fogyasztási hullám, amelyet vissza kellett volna fogni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.