A CPI Property Group (CPIPG) a közép-kelet-európai régióban piacvezető szerepet tölt be az ingatlanszektorban, vagyon- és ingatlankezelési megoldásai – köztük az energiahatékonysági és ESG-programjai – a legversenyképesebb vállalatok közé emelték a budapesti kereskedelmiingatlan-piacon is.
„Egy ingatlanfejlesztőnek ma nem falakat kell ajánlania a bérlőinek, hanem egy olyan közösséget, amelyhez szívesen csatlakoznak” – véli Gereben Mátyás, a cég országmenedzsere. Ahogy egy mai sajtóbeszélgetésen elhangzott, a nyolcvanas évek „cellahangulata” már a múlt, számottevő evolúción mentek keresztül az irodaházak, amelyek 2022-ben komplex funkciót látnak el. Nem csak munkahelyként üzemelnek, közösségi terek és HR-eszközök is a munkáltatók kezében. Mivel a munkahelyén a dolgozó hosszú időt tölt el, olyan környezetet kell kialakítani, ahova szívesen jár be, és ehhez akár nap mint nap új ötleteket kell bevetni.
A bérlők által megteremtett munkakörülményeken túl, ha egy irodaházban ott van a masszázsszoba és a TRX-terem, amelyet a munkavállaló bármikor használhat, ha adott havonta két kulturális rendezvény (pl. koncert, felolvasóest, könyvbemutató vagy aktuális témákról szóló vitaest), ahova szívesen ül be, az a komfortérzetéhez tesz hozzá. „A közösségi menedzsereink rotációs rendszerben termelői piacot szerveznek az irodaházainkhoz. Ha itt a dolgozó megveheti az őstermelőtől a mézet vagy a friss zöldséget, akkor a délutánjából felszabadul az az idő, amelyet erre kellene fordítania. Pont ezért szervezünk ruhatisztítói és cipőjavítói felvevőpontot is a recepciókra.”
A gazdasági szempontok nyilván fontosak, de úgy látom, hogy ma már emberközpontú szemlélettel érhetők el azok a bevételi számok, amelyek egy ingatlanfejlesztő terveiben szerepelnek
– véli Gereben.
A pandémia után most az energiaválság állítja jókora kihívások elé a kiskereskedelmi ingatlanokat, az irodaházakat és a hoteleket is – a CPI csoportnál úgy gondolják, mindegyik ingatlantípus más válságkezelési tervet igényel.
Ebben az iparágban akkor lehet minél kevesebb értékvesztéssel működni, ha nem egy egységes stratégia szerint próbáljuk kezelni a bérlőket, hanem egyéni elbírálásban részesítjük őket.
„Ez rengeteg idő és energia, de elengedhetetlen, mert így lehet egyrészt lojalitást építeni, másrészt az egyedi problémákat megérteni és választ adni rájuk” – hangsúlyozta a country manager. Komolyabb bérlői pánikot egyelőre nem tapasztal, ám azt biztosnak érzi, hogy a következő két évben a bérlőkért sokkal nagyobb lesz a harc a piacon. Erre próbál reagálni a szakma azzal, hogy nemcsak ingatlant kínál, hanem egy szolgáltatáscsomagot, amelynek része az ingatlan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.