Áprilisban a DataHouse adatai szerint 8917 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, az egy évvel ezelőtti értékhez (8173) képest több mint 9 százalékos a növekedés. Az év eddigi részének számaiból ugyanakkor az látszik, hogy az import mértéke továbbra is a havi 9 ezres darabszám közelében maradt.
Az alapprobléma továbbra is az, hogy az elmúlt években jelentősen megdrágultak a nyugati piacokon a használt autók
– magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. Hozzátette, bár hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak bizonyos késéssel fogja követni.
A használtautó-import alakulására negatív hatást gyakorol az euró árfolyama is, amely az elmúlt hónapokban ismét a 390 forintos eurószint fölött ragadt. Az import árelőnye mára jelentősen visszaesett, és a használt autó iránti kereslet egy részét a belföldi használtautó-piacra terelte, amely jelenleg havi 76 ezer személyautó feletti forgalmával hónapról hónapra dönti meg korábbi rekordértékeit.
Az évek során jelentősen változott a behozott használt autók márkák szerinti összetétele is. Vesztettek korábbi súlyukból a német presztízsmárkák (Audi, BMW, Mercedes), amelyek egyike sem kerül mára a legnépszerűbb márkák listájának első három helyére.
Az elemzés szerint tíz éve még az első hat legnépszerűbb márka tette ki a teljes behozatal 59 százalékát. Mára ez az arányuk 49 százalékra esett vissza.
A behozott használt autók között az év első négy hónapjában is Volkswagen szerepelt az élen 12,7 százalékos részesedéssel, melyet az Opel követ (8,9 százalék), hajszálnyival előzve a Fordot (8,8 százalék). Az Audi 6,8, a BMW 5,8, míg a Mercedes 5,6 százaléknyi részt hasított ki a forgalomból.
A használtautó-import mennyisége 2024 első négy hónapjában összesen 36 133 volt, ami 3,6 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában regisztrált 34 877-es értéket. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma már 42 075 volt, 10,4 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi 38 108-as mennyiséget.
Ezeknek a márkáknak manipulálják legtöbbször a kilométeróráját, meglepő az eredményA prémiummárkák esetében a leggyakoribb a kilométerórák visszatekerése. Ennek oka, hogy ezeket az autókat, ha megkímélt állapotban vannak, még használtan is rendkívül magas áron lehet eladni. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.