A tízéves program korábbi közlések szerint mintegy 100 milliárd forintos beruházást feltételez, ennek jelentős részét éppen a II. szakaszban tervezett egyik csőprojekt tenné ki. A hivatal határozatával hat beruházás került parkolópályára. Ezek egyike szerint 2016 végére lehetővé kellene tenni, hogy Románia felől érdemi mennyiségű gáz érkezhessen Magyarországra, a MEKH szerint ugyanakkor aggályos, hogy a román félnek az utóbbi időben többször is megváltozott az igénye a szállítandó gáz mennyisége és a szállítás időbeli ütemezése kapcsán is. A második projekt szerint egy Ercsiből kellene Százhalombattára egy vezeték-leágazást építeni – egyelőre tehát nem kell –, a harmadik pedig egy hajdúszoboszlói gépvisszapótlás lett volna, de egyelőre nem lesz. A további három terv szerint pedig Városföld és Győr között valósulna meg kompresszor-bővítés és két vezetéképítés a délkeleti irányból Ausztria felé történő gázszállítási igények kiszolgálására. Ez nagyjából az az útvonal, amelyen a korábbi tervek szerint a Nabucco Light keresztezte volna az országot, illetve körülbelül egybeesik azon nyomvonalat egyikével, amelyet a Déli Áramlat magyarországi szakasza kapcsán is vizsgálnak.
Szólhat is érv, meg nem is amellett, hogy nagyjából ugyanazon az útvonalon két, hasonló célú gázvezeték fusson. Mellette az szól, hogy a Déli Áramlat kizárólag a tranzitot szolgálná ( ez esetleg változik, ha mégis kapnak más társaságok is hozzáférést a vezetékhez), a FGSZ csöve pedig az országos hálózat része lenne, kizárólagos FGSZ tulajdonban. Ellene szólna, hogy mindkettőt az adófizetők pénzbe bánná. Költségtakarékos megoldás lenne, ha a Déli Áramlat magyarországi szakasza részben egybeesne az FGSZ hálózatával, csakhogy ez ütközik az orosz projektgazda elképzeléseivel.
A javaslatnak I. szakaszára teljes mértékben áldását adta a hivatal, így négy beruházás indulhat el. Az első a dunántúli gázszagosítás lesz, amire a mosonmagyaróvári szagosítás megszüntetése miatt van szükség. E tervet a hivatal 2010-ben már jóváhagyta, de a feltételek változása miatt tavaly átdolgoztatta. Most viszont, amint jogerőre emelkedik a határozat, hozzá kell látni a munkához. A második egy dorogi kompresszorállomás építése, amelynek köszönhetően óránként 450 ezer köbméter gáz továbbítható majd Dunántúlra, javítva az országrész gázellátását, keleti betáplálással. A fejlesztéssel egyúttal kezelhetőbbé válnak a hazai termelésű gáz minőségi problémái. A harmadik a mosonmagyaróvári kompresszorállomás átalakítása, amely révén óránként és folyamatosan 600 ezer köbméter gáz hozható az országba. A létesítmény képes lesz kezelni a déli gázfolyosó felől feltehetőleg nagyobb mennyiségben érkező gázt is. Végül megépülhet a csepeli erőművet ellátó leágazó vezeték, erre az erőmű beruházójának előszerződése van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.