BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

E-bankolás: szerény optimizmus

Változatlanul mérsékelt optimizmust jelez az elektronikus pénzügyi szolgáltatások magyarországi jövőjével kapcsolatban az idei első negyedévre vonatkozó felmérés, amelyet a GKI Gazdaságkutató a Westellel és a Sun Microsystemsszel való együttműködésben készít.A felnőtt lakosság 3,1 százalékának van internetbanki szerződése, azaz a világhálóhoz hozzáférők 15 százaléka szerződött erre a szolgáltatásra.

A GKI Gazdaságkutató Rt. negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését.

Változatlanul mérsékelt optimizmust jelez az elektronikus pénzügyi szolgáltatások magyarországi jövőjével kapcsolatban az idei első negyedévre vonatkozó felmérés.

A biztosítások világhálós értékesítése még 2003 elején is marginális volt, s az elemzők szerint áttörés az idei év hátralévő részében sem várható.

2003. március 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal bíró bankoknak és takarékszövetkezeteknek kb. 264 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyfelük volt, ami 12,5 százalékkal több, mint három hónappal és 60 százalékkal magasabb arány, mint egy évvel korábban. Az e szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban meghaladta a 44 500-at, ami 35, illetve 110 százalékos növekedést takar a megelőző három, illetve 12 hónap során.

Az adatok alapján a felnőtt lakosság 3,1 százalékának volt internetbanki szerződése, azaz a világhálóhoz hozzáférők 15 százaléka szerződött erre a szolgáltatásra. Az előzetes adatok szerint az internetbanki szerződéses lakossági ügyfelek száma 275 ezer volt június 30-án.

A pénzintézetek várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása, valamint a tranzakciók lekérdezése növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A lakosság körében erősödő keresletre számítanak az értékpapír-kereskedésben is.

2003 első negyedévében a biztosítók internetes értékesítésből származó állománydíj-bevétele csupán a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás esetében haladta meg az 1 százalékos arányt az egyik ilyen szolgáltatást nyújtó cégnél. A többi online termék esetében marginális, 1 százalék alatti az internetes állománydíj-bevétel aránya.

A biztosítók várakozása szerint a világhálós eladásból származó bevételi hányad 2003 egészében is elhanyagolható marad. Ennek részben az az oka, hogy ma még a biztosítók kis része kínál online biztosításokat, részben pedig az az üzletfilozófia húzódik meg a háttérben, hogy ügynökökön keresztül nagyobb értékű, bonyolultabb konstrukciójú biztosítások is értékesíthetők. A biztosítók egyébként a kötelező felelősségbiztosítás, a lakás- és az utasbiztosítás interneten keresztüli eladásában várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során.

Ennél kisebb, de még számottevő bővülési potenciálja a baleset-biztosításnak van, a casco és egészségbiztosítás esetében csak mérsékelt online-sikerrel számolnak a cégek.

Az életbiztosítások online értékesítésének jelentősebb növekedése csupán a későbbiekben tervezett világhálós eladások megjelenése után várható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.