Nagy népszerűségnek örvend a TSMS (Tömeges SMS) szolgáltatás a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) Kereskedelmi, Vendéglátó-ipari és Idegenforgalmi Főiskolai Karán (KVIFK). A felsőoktatási intézmény tavaly szeptember óta él a tömeges rövid szöveges üzenet adta lehetőségekkel. A szolgáltatással, amely mögött mobiloperátorként a Westel áll, jelenleg közel 1500 hallgató, azaz a teljes létszám egyharmada kaphat SMS-értesítést, de a rendszert tovább bővítik, így a hamarosan induló szemeszterben már a teljes költségtérítéses képzésben részt vevő mintegy 2500 diák számíthat arra, hogy SMS-ben értesítik, amennyiben persze rendelkezik maroktelefonnal.
Ma már a főiskola távoktatásban részt vevő hallgatóinak 86 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel, mobiltelefonja viszont 98 százalékuknak van - hívta fel figyelmünket a szolgáltatás alapját biztosító elengedhetetlen technikai feltételre Zimányi Krisztina. A BGF KVIFK Távoktatási Központjának igazgatója azonban elmondta: nem mindenhol olyan jó a helyzet, mint a BGF KVIFK-n. A felsőoktatásban tanulók között az országos átlag általában 50-60 százalék körül mozog. A mobiltelefon használata azonban hasonló képet mutat országosan is.
Hangsúlyozta: több felmérést is készítettek a hallgatók körében, amelyekből kiderült, hogy nagyon jónak és hasznosnak értékelték a TSMS használatát. A hallgatók mintegy 85 százaléka a gyors információhoz való jutást, míg 11 százalékuk a kevesebb internet-hozzáférés szükségességét jelölte meg előnyéül. A tapasztalatok egyre inkább azt mutatják, hogy az SMS kiváltja az internet biztosította lehetőségek egy részét is, azaz kiderült, hogy ma már nemcsak a világhálón lehet gyorsan informálni a hallgatókat, hanem a TSMS formájában is. Ily módon megkaphatják például a vizsgaeredményüket, pontszámukat, vagy akár megerősítést kaphatnak vizsgára való jelentkezésükről, figyelmeztetést a következő napi vizsgájukról, konzultációról. Persze az internet használata meghatározó maradhat továbbra is a hosszabb szöveges információk esetében, mint például az év elején szokásos tantárgyi követelményekről való tájékoztatások vagy a kötelező és ajánlott irodalom publikálása kapcsán - véli Zimányi Krisztina.
Ugyanakkor mindenképpen további jelentős terhet vehet le a tanulmányi hivatalokról a TSMS az egyéni és csoportos SMS-szolgáltatással: például tájékoztathatják a hallgatókat más eseményekről, tandíjbefizetés határidejéről, konzultációról vagy akár tárgyfelvételről is - utal az igazgatónő a TSMS-ben rejlő pluszlehetőségekre. Mint mondja: az információáramlás tovább gyorsítható azzal is, ha kétirányúvá teszik a szolgáltatást, azaz a hallgató is kérdezhetne például SMS-ben, ezzel még tovább minimalizálva a tanulmányi osztályok telefonos hívásainak számát.
E téren már eddig is komoly irányú elmozdulás figyelhető meg. Zimányi Krisztina hangsúlyozta: már az internetes információközlés bevetté válásától kezdve az a tendencia, hogy a tanszéki hívások száma jelentősen visszaesett, a TSMS elterjedésével várhatóan további csökkenés várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.