A világ egyéb nagy piacaihoz képest ellentétes trend mutatkozik az informatikain az infrastruktúrák kialakításában. A 2001. szeptemberi terrortámadások óta az amerikai és európai vállalatok számítástechnikai központjukat jellemzően házon belül építik ki, az egy fedél alatt egyesített központok ugyanis megítélésük szerint nagyobb kockázatot hordoznak. Magyarországon ugyanakkor még a méretgazdaságosság és a költségtakarékosság a vezérgondolat, így a cégek körében egyre népszerűbbek a kollokációs központok - fogalmaz Bíró Viktor, a komplex informatikai infrastruktúrát kínáló American Power Conversation (APC) hazai képviselője. Az eredendően szünetmentes tápokat gyártó társaság tehát változékony piaccal kénytelen szembenézni, amit a 2000 után bekövetkezett trendforduló tovább nehezít. A technológiai szektor lejtmenetében ugyanis nemcsak a beruházási kedv csökkent rohamosan, hanem a már futó beruházások többségének is vége szakadt. Az APC ezen piaci környezetben a termékpaletta átstrukturálására kényszerült, így a fő terméknek számító szünetmentes tápok mellé transzformátorok, hűtők, számítógépszekrények, valamint távvezérlő és kommunikációs szoftverek is bekerültek a kínálatba. Ez az átfogó szolgáltatáskínálat már növekedést volt képes elérni.
Az APC-t még a nyolcvanas években három kutató hozta létre az Egyesült Államokban, ők kormányzati felkérésre eredendően a napenergia tárolhatóságának kérdését vizsgálták. A projekt lefutása után, a számítógépek elterjedésével egy időben látták meg a hardvervédelem iránt megmutatkozó egyre nagyobb igényt. A gyors felfutást követően csakhamar párizsi központtal Európában is telephelyeket nyitottak.
Magyarországon a disztribútori partnerek által már 1989-ben megjelentek, önálló kereskedelmi képviselet azonban csak 1997-ban létesült. Jogi státusuknál fogva közvetlenül nem végeznek értékesítést, feladatuk így helyszínbejárásra, hálózatanalízisre, szaktanácsadásra, házhoz szállításra, erősáramú üzembe helyezésre és szervizre korlátozódik. Az értékesítést az ő marketingtevékenységük, illetve a végfelhasználók támogatása mellett a kijelölt viszonteladók végzik, az ügyfelek között nagy bankok és infokommunikációs cégek találhatóak.
A piacon jelentős a konkurencia a méretéről és az egyes szereplők pozíciójáról azonban átfogó felmérés hiányában nincs adat. Tény, hogy a hazai cégek még informatikai fejlesztéseiknél az aktív eszközöket részesítik előnyben, szünetmentes tápokra és egyéb passzív védelmi elemekre pedig csak az első nagy krach beköszöntése után költenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.