BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Adatvesztőknek

A világ egyéb nagy piacaihoz képest ellentétes trend mutatkozik az informatikain az infrastruktúrák kialakításában. A 2001. szeptemberi terrortámadások óta az amerikai és európai vállalatok számítástechnikai központjukat jellemzően házon belül építik ki, az egy fedél alatt egyesített központok ugyanis megítélésük szerint nagyobb kockázatot hordoznak. Magyarországon ugyanakkor még a méretgazdaságosság és a költségtakarékosság a vezérgondolat, így a cégek körében egyre népszerűbbek a kollokációs központok - fogalmaz Bíró Viktor, a komplex informatikai infrastruktúrát kínáló American Power Conversation (APC) hazai képviselője. Az eredendően szünetmentes tápokat gyártó társaság tehát változékony piaccal kénytelen szembenézni, amit a 2000 után bekövetkezett trendforduló tovább nehezít. A technológiai szektor lejtmenetében ugyanis nemcsak a beruházási kedv csökkent rohamosan, hanem a már futó beruházások többségének is vége szakadt. Az APC ezen piaci környezetben a termékpaletta átstrukturálására kényszerült, így a fő terméknek számító szünetmentes tápok mellé transzformátorok, hűtők, számítógépszekrények, valamint távvezérlő és kommunikációs szoftverek is bekerültek a kínálatba. Ez az átfogó szolgáltatáskínálat már növekedést volt képes elérni.

Az APC-t még a nyolcvanas években három kutató hozta létre az Egyesült Államokban, ők kormányzati felkérésre eredendően a napenergia tárolhatóságának kérdését vizsgálták. A projekt lefutása után, a számítógépek elterjedésével egy időben látták meg a hardvervédelem iránt megmutatkozó egyre nagyobb igényt. A gyors felfutást követően csakhamar párizsi központtal Európában is telephelyeket nyitottak.

Magyarországon a disztribútori partnerek által már 1989-ben megjelentek, önálló kereskedelmi képviselet azonban csak 1997-ban létesült. Jogi státusuknál fogva közvetlenül nem végeznek értékesítést, feladatuk így helyszínbejárásra, hálózatanalízisre, szaktanácsadásra, házhoz szállításra, erősáramú üzembe helyezésre és szervizre korlátozódik. Az értékesítést az ő marketingtevékenységük, illetve a végfelhasználók támogatása mellett a kijelölt viszonteladók végzik, az ügyfelek között nagy bankok és infokommunikációs cégek találhatóak.

A piacon jelentős a konkurencia a méretéről és az egyes szereplők pozíciójáról azonban átfogó felmérés hiányában nincs adat. Tény, hogy a hazai cégek még informatikai fejlesztéseiknél az aktív eszközöket részesítik előnyben, szünetmentes tápokra és egyéb passzív védelmi elemekre pedig csak az első nagy krach beköszöntése után költenek.









Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.