BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Karbantartók

A cégek több mint egyharmada saját maga felügyeli számítógépes rendszerét, vagy egyetlen külsős szakembert alkalmaz, kevesebb mint a fele él szakértő üzemeltető vállalkozás igénybevételével - derül ki a rEVOLUTION Software Kft. felméréséből. A cég a közelmúltban, saját ügyfélkörében végzett vizsgálatában arra keresett választ, hogy a kis- és középvállalatok milyen formában üzemeltetik számítógépes infrastruktúrájukat, azaz hardvereik és szoftvereik megfelelő működését saját alkalmazottal, külső egyéni szakértővel vagy kifejezetten e célra szakosodott vállalat segítségével teremtik meg.

A vállalatok számítógépenként havi 7-13 ezer forintot költenek erre a szolgáltatásra. Közel ugyanannyiba kerül egy önállóan dolgozó külső, egyéni szakember alkalmazása, mint egy kifejezetten e célra szakosodott csapattal dolgozó cég igénybevétele. Ez a rendszerek rendelkezésre állása szempontjából kulcskérdés, hiszen a vállalatok egy része az azonos költségek ellenére kiteszi magát az "egyemberes" megoldással járó veszélyeknek, így például a szabadság, betegség okozta erőforrás-kiesésnek, vagy a váratlanul felmerülő, komoly szakmai hátteret igénylő feladatok szakszerűtlen elvégzésének. Ennek ellenére még a nagyobb, 200 millió forintot meghaladó árbevételű és 20-50 PC-t használó cégekre is sok esetben ez a gyakorlat jellemző.

Kisebb méretű vállalatoknál a saját alkalmazott gyakran ugyanilyen problémát jelent, hiszen általában egy szakember felel az informatikai rendszerért, a vállalat pedig általában vagy nem tudja, vagy nem is akarja vállalni a számítástechnikai szakember képzésének, illetve a naprakész tudás megszerzésének és fenntartásának költségeit, noha a gyorsan fejlődő it-szektorban ez elengedhetetlen. A válaszok alapján az is kiderült, hogy a megkérdezettek éppen az egyszemélyes szolgáltatókkal a legkevésbé elégedettek, legyen az külső vagy belső munkatárs.

Az informatikai rendszerek felügyeletét, karbantartását professzionális módon ellátó cégek egy-egy informatikai szakember képzésére, tudásának folyamatos naprakészen tartására több százezer forintot költenek éves szinten. Így a saját alkalmazottat, vagy egyéni külsős szakértőt foglalkoztató vállalatokkal szemben a komoly szakmai hátterű szolgáltatót igénybe vevő cég az azonos bekerülési költség mellett mentesül a képzés, oktatás hiányából eredő kockázat alól, amit tovább csökkent a rendszerint jóval részletesebb, az elvárt szolgáltatási szintet és garanciákat rögzítő szerződés.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.