A cégek több mint egyharmada saját maga felügyeli számítógépes rendszerét, vagy egyetlen külsős szakembert alkalmaz, kevesebb mint a fele él szakértő üzemeltető vállalkozás igénybevételével - derül ki a rEVOLUTION Software Kft. felméréséből. A cég a közelmúltban, saját ügyfélkörében végzett vizsgálatában arra keresett választ, hogy a kis- és középvállalatok milyen formában üzemeltetik számítógépes infrastruktúrájukat, azaz hardvereik és szoftvereik megfelelő működését saját alkalmazottal, külső egyéni szakértővel vagy kifejezetten e célra szakosodott vállalat segítségével teremtik meg.
A vállalatok számítógépenként havi 7-13 ezer forintot költenek erre a szolgáltatásra. Közel ugyanannyiba kerül egy önállóan dolgozó külső, egyéni szakember alkalmazása, mint egy kifejezetten e célra szakosodott csapattal dolgozó cég igénybevétele. Ez a rendszerek rendelkezésre állása szempontjából kulcskérdés, hiszen a vállalatok egy része az azonos költségek ellenére kiteszi magát az "egyemberes" megoldással járó veszélyeknek, így például a szabadság, betegség okozta erőforrás-kiesésnek, vagy a váratlanul felmerülő, komoly szakmai hátteret igénylő feladatok szakszerűtlen elvégzésének. Ennek ellenére még a nagyobb, 200 millió forintot meghaladó árbevételű és 20-50 PC-t használó cégekre is sok esetben ez a gyakorlat jellemző.
Kisebb méretű vállalatoknál a saját alkalmazott gyakran ugyanilyen problémát jelent, hiszen általában egy szakember felel az informatikai rendszerért, a vállalat pedig általában vagy nem tudja, vagy nem is akarja vállalni a számítástechnikai szakember képzésének, illetve a naprakész tudás megszerzésének és fenntartásának költségeit, noha a gyorsan fejlődő it-szektorban ez elengedhetetlen. A válaszok alapján az is kiderült, hogy a megkérdezettek éppen az egyszemélyes szolgáltatókkal a legkevésbé elégedettek, legyen az külső vagy belső munkatárs.
Az informatikai rendszerek felügyeletét, karbantartását professzionális módon ellátó cégek egy-egy informatikai szakember képzésére, tudásának folyamatos naprakészen tartására több százezer forintot költenek éves szinten. Így a saját alkalmazottat, vagy egyéni külsős szakértőt foglalkoztató vállalatokkal szemben a komoly szakmai hátterű szolgáltatót igénybe vevő cég az azonos bekerülési költség mellett mentesül a képzés, oktatás hiányából eredő kockázat alól, amit tovább csökkent a rendszerint jóval részletesebb, az elvárt szolgáltatási szintet és garanciákat rögzítő szerződés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.