Az e-közigazgatással kapcsolatos kormányzati törekvések, valamint az Európai Unió E-Europe programja adta a legfőbb alapot a hajdúszoboszlói önkormányzatnak, hogy szeptembertől, az országban elsőként SMS alapú közigazgatási szolgáltatást indítsanak.
Magyarországon a mobilellátottság 70 százalék feletti a 15-20 százalékos internetpenetrációval szemben. Ez az adat győzte meg leginkább az önkormányzatot arról, hogy elsősorban a mobiltelefon nyújtotta lehetőségeket érdemes kiaknázni. A szolgáltatást Hajdúszoboszló, Ebes, Nagyhegyes és Hajdúszovát együttesen 35 ezer fős lakossága veheti igénybe.
A projekt fő célja, hogy az ügyintézési folyamatokat, valamint kommunikációs megoldásokat az eddiginél gyorsabbá, egyszerűbbé, hatékonyabbá változtassa. Első lépésként egy SMS-véleménykutatás segítségével felmérik, hogy a lakosságnak milyen a hozzáállása az SMS alapú ügyintézéshez. A szolgáltatás emelt díjas (64 forint+áfa), így a körkérdésből származó bevételt az önkormányzat a rendszer működtetésére és további szolgáltatások elindítására fordítja. A kutatás eredményei szerint alakítják ki a jövőbeni SMS-szolgáltatásaikat.
A rendszert a Digitania Rt.-vel közösen működteti a helyhatóság, a cég adja az infrastrukturális hátteret, az SMS-alkalmazások kialakítását, a rendszerfelügyeletet, az ügyfélszolgálatot, a szavazási eredmények összesítését, valamint a lakossághoz tömeges üzenetek kiküldését. Az önkormányzattól eddig mintegy egymillió forint beruházást igényelt a projekt, ami magában foglalja a véleménykutatást és az SMS-ügyféltájékoztató modult kiszolgáló rendszer fejlesztési és kezdeti működtetési költségeit. A későbbiekben hangos SMS-t, IVR alapú megoldásokat (automata hangmenübox), önkormányzati információs vonalat terveznek bevezetni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.