BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újság-előfizetés mobilon

Újsághirdetés, újság-előfizetés, parkolási díj - ezek a magyarországi mobilkereskedelem Westel által kiszemelt újabb területei - tudtuk meg Bodon Ildikótól, a cég üzletfejlesztési igazgatóhelyettesétől. A szolgáltatás lényege, hogy az ügyfelek mobiltelefonon keresztül rendelhetnek és vásárolhatnak mobiltelefonon használható alkalmazásokat (csengőhangok, operátorlogók), illetve egyéb fizikai termékeket. A hazai szolgáltatók, beleértve a tartalomszolgáltatókat is, a nem fizikai termékeket már régebb óta értékesítik mobilon keresztül, ez év tavaszáig azonban még csak kísérletek folytak a fizikai termékek mobilos értékesítésére. Az első kereskedelmi jellegű szolgáltatást márciusban vezette be a Westel a mobilos mozijegy-értékesítéssel.

Az eltelt fél év alatt beigazolódni látszik az üzletággal kapcsolatos kezdeti optimizmus - húzza alá Bodon Ildikó. Ezt a számok is igazolják - tette hozzá. A mobilvásárláshoz szükséges vásárlási kódot ugyanis az indítás óta több tízezer ügyfél igényelte. Havi több százezer forintos nagyságrendű az úgynevezett m-com egyenlegfeltöltés, amiből a mobilos vásárlások finanszírozhatók. Naponta több ezer mobilvásárlást regisztrál a cég, ezek többsége ma még csengőhang és oplogóértékesítés. A mobiltelefonon vásárolható termékek közül a legnépszerűbbek a letölthető játékok, havi húszezres tranzakciószámmal, ezt követik az erotikus wapoldalak, de kedveltek a polifonikus csengőhangok és a háttérképek is.

Napról napra nő ugyanakkor azoknak a vállalkozásoknak a száma, amelyek szívesen szerződnének a mobilszolgáltatóval hasonló tranzakcióra - húzza alá az üzletfejlesztési igazgatóhelyettes. Így erről az oldalról is indokoltnak látszik a paletta szélesítése - teszi hozzá. A mozijegy-értékesítés ma még csak WAP-on érhető el, ám várhatóan egy hónapon belül, de legkésőbb még az idén, a cég lehetővé teszi a hozzáférést rövid szöveges üzenetben (SMS) is. Utóbbi szélesebb körben ismert, így vélhetőleg többen is igénybe veszik, mint a WAP-ot.

A következő fizikai termék a mobilos újsághirdetés és -előfizetés lehet. Erről már több céggel is tárgyalnak. Hasonlóan ígéretesnek látszik a korábbi kísérletek nyomán az üdítő- és kávéautomaták mobilfizetéses használata is. Előrehaladott tárgyalások folynak a parkolási társaságokkal. Nemzetközi példák nyomán várhatóan itthon is lehet mobilról fizetni a díjat.



Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.