BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Digitalizálódó fotózás

Csökkenő készülékárak, növekvő vásárlói kedv jellemzi egyre inkább a digitális fényképezőgépek piacát a világon. Magyarországon is élénkül a kereslet, a kereskedők szerint 2003 lehet az eddigi rekordév. Az újonnan eladott digitális készülékek aránya itthon már elérte a 40 százalékot.

A Canon, a világ második legnagyobb digitális fényképezőgép-gyártója arra számít, hogy 2003-ban az előzetes várakozásokhoz képest 5,9 százalékkal több, öszszesen 9 millió ilyen típusú fényképezőgépet tud értékesíteni - derül ki a Bloomberg összeállításából.

A derűlátó előrejelzés hátterében az áll, hogy a modellek korszerűsödésével, a képminőség javulásával, illetve az árak csökkenésével összhangban jelentős mértékben megnőtt a vásárlói kedv. Szakértők rámutattak arra is, hogy a Canonnak a vetélytársakkal szemben komoly előnye van a magas technológiai színvonalú digitális fényképezőgépeket illetően, ami kiváló lehetőséget teremt a japán cég számára piaci pozícióinak további erősítéséhez.

Magyarországon hasonlóan kedvező tapasztalatokról számoltak be a digitálisfényképezőgép-gyártók hazai képviselői. Piaci elemzők szerint a 2003-as év az értékesítéseket tekintve minden idők legjobbja lehet, és a nyár óta megfigyelhető folyamatos növekedésnek újabb lendületet adhat a karácsony és ezzel együtt az ajándékozási láz közeledése. A magyarországi fényképezőgép-értékesítésekből a darabszámot figyelembe véve hozzávetőleg 60 százalékkal részesülnek a hagyományos készülékek és 40 százalékkal a digitálisok, ami azt mutatja, hogy a közeljövőben még óriási potenciál van a digitális fényképezőgépek értékesítésében.

Az Olympus magyarországi képviseleténél lapunknak elmondták, hogy évek óta folyamatos növekedést tapasztalnak a digitális fényképezőgépek értékesítésében.

A vállalat munkatársa azonban hozzátette, hogy a hazai vásárlók igényei, döntési szokásai még jelentős mértékben eltérnek a nyugati fogyasztóknál tapasztalhatótól. Mint elárulta, itthon elsősorban a készülékek pixelfelbontását tekintik mérvadónak a vásárlók, a készülékek értékét ennek minél magasabb száma határozza meg számukra. Ezzel szemben a nyugat-európai országokban már terjed az a szemlélet, hogy a gépek kezelhetősége, külső megjelenése, stílusa, fotografikus jellemzői, félprofi vagy profi volta az igazán döntő, ez határozza meg a vásárlást.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.