Ezentúl gyakorlatilag minden, a kiskereskedelemben forgalmazott termék, a golflabdáktól a plazmatévéig, megrendelhető lesz az Amazon.com portálján - adta hírül a Financial Times. Az eddig csupán könyvforgalmazással foglalkozó internetes nagyvállalkozás minden ed-diginél nagyobb léptékű stratégiaváltásra készül, és a világ egyik legjelentősebb virtuális bevásárlóközpontját kívánja létrehozni a világhálón.
Az ezzel kapcsolatos elképzelések már 2000 augusztusában körvonalazódtak, ám csak a tavalyi évben gyorsultak fel igazán az események. Ha ma valaki ráklikkel az amerikai cég domainnevére, már több mint 3000-féle ruházati márka közül válogathat, olyan cégektől, mint az Eddie Bauer vagy éppen az Urban Outfitters. Az Amazon ugyanakkor nem saját raktárbázisából látja el a vásárlókat, ezt együttműködő partnerei teszik meg helyette. Sőt a kiskereskedelmi termékeket is a partner cégek - mint amilyen a GAP vagy éppen a Target - internetes oldalain keresztül lehet megrendelni.
Szakértők szerint az Amazon piaci túlélése múlik a váltáson. Elég, ha csak emlékezünk a cég részvényeinek két évvel ezelőtti mélyrepülésére - hívják fel a figyelmet.
Egyébként a piac is kedvezően igazolja vissza az amerikai Amazon.com új üzleti stratégiáját. A két évvel ezelőtti állapotokhoz képest, amikor is a cég részvényei után mindöszsze 5,97 dollár osztalékot fizetett, és a befektetők a tetemes tőkekivonás miatt aggódtak, most 60 dollár részvényenkénti osztalékkal számol.
Az Amazon.com az internetes "nagyáruházban" forgalmazó üzleti partnereivel több formában bonyolítja kapcsolatait. Az úgynevezett "merchants" program keretében az Amazon a rendelések felvétele után közvetítői díjat fizet az érintett, elsősorban ruházati és sporttermékeket forgalmazó cégeknek. A "merchant.com" program keretében az Amazon szerződött partnereivel azok weboldali neve alatt forgalmazza a termékeket. Az úgynevezett "syndicated" formában pedig más kiskereskedelmi hálózatok neve alatt működtet weboldalt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.