Bizonyára a rengeteg kivétel erősíti a szabályt, de a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy ilyen kedvezőtlen üzleti környezetben a cégvezetés mindjárt megtalálja azt a néhány partnert vagy költséget, amelyhez reflexszerűen hozzányúl. Ezek közé sorolhatók a tanácsadók (a józan paraszti kérdés rögtön előkerül: hogyan tudhatnák jobban nálam azok, akik nem dolgoznak itt X éve?), a marketingköltségek, s ilyenek bizony az innovatív beruházások is.
Míg növekvő bevétel vagy piac esetében mindenki lelkesen keresi a még meredekebb jövőbeni emelkedést lehetővé tévő új dolgokat, innovatív beruházási lehetőségeket, addig ellenkező esetben ezek lesznek a nem megvalósítandó lista élharcosai.
Az informatikai iparág esetében külön izgalmassá teszi a dolgot, hogy az elmúlt években a sztár éppen az it-beruházás volt, amely majd hatékonyabbá teszi a működést, új értékesítési csatornákat nyit meg, s alapjaiban növeli a cég jövőbeni profitját. Sajnos (gyakran a nem megfelelő cél kijelölése, illetve a szakszerűtlen projektkivitelezés miatt) sokszor még értelmes célok esetében sem volt mérhető, vagy nem volt valós megtérülés egy-egy "megaprojekt" után. Hab a tortán, hogy az internetboom kapcsán rengeteg volt a kedvezőtlen jelenség. Újságok címlapjainak szomorú hősei voltak a dotcom vállalatok vezetői, s bár címlapon nem szerepeltek, de a háttérben ott sóhajtoztak azok a befektetők is, akik mögöttük álltak. Sajnálni persze nem kell őket, hiszen nem jótékonyságból adakoztak, de biztos, hogy jelentősen megváltoztatta a piac informatikai szereplőinek irányában tanúsított hozzáállásukat.
Mindezek után nem kell csodálkozni, hogy a versenyszféra szereplői nem egyet, de kettőt léptek hátra az informatikát illetően. Szomorú sajátosság, hogy a világgazdaság recessziós hullámai relatíve gyorsan érkeznek be hozzánk, míg a fellendülés jelei mintha kicsit megrekednének az országhatáron.
Az államigazgatási szektor - a hazai informatikai piac nagyon jelentős tényezője - mint megrendelő több sebből vérzik. Egyik oldalról a megcsappant források nehezítik az előrejutást, a másik oldalról az üvegzsebprogram kedvezőtlen hatásait éljük meg a projektek folyamatos csúsztatásában és a vég nélküli újratendereztetésekben. Az EU-csatlakozásig lévő idő viszont vészesen fogy, ugyanakkor világosan látszik, hogy sok helyen hiányoznak még az előírt informatikai és adatszolgáltatási rendszerek. A lehetőség tehát a piac ilyen irányból érkező megmozdulására megvan, a kapkodásból fakadó veszélyekkel szegélyezve.
Az informatikai cégeknek ma Magyarországon ebben a sajátos helyzetben kell talpon maradniuk, s a feladat nem egyszerű. Bizonyos szempontból jó néhány kortársammal együtt az informatikai elkényeztetettek közé tartozom.
Az elmúlt 6-8 évben folyamatos bővülést, az informatika súlyának növekedését, stratégiai informatikai beruházásokat láttunk és éltünk meg. A különböző it-oktatásokon túl megpróbáltuk hasznosítani a gazdasági és MBA-képzéseken tanult stratégiákat és eszközöket a vállalat növekedésének megfelelő kezelésére, a cégirányítás hatékonyságára.
Most valami újat kell tanulni: hogyan őrzi meg egy sikeres cég piaci előnyét, pozícióját és versenyképességét egy lefelé mozduló gazdasági környezetben?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.