Hetente mintegy egymillió bluetoothos készüléket értékesítenek világszerte, szakértők szerint azonban csak minden harmadikban használják ki ezt a lehetőséget. Az elemzők a tájékozatlanságban és az érdeklődés hiányában látják a technológia elterjedésének legnagyobb akadályait. Hozzáteszik, a bluetooth szabvány jövőjét új szolgáltatások bevezetésével lehetne megalapozni.
Annak ellenére, hogy már egy évtizede megszületett a kis távolságú vezeték nélküli kommunikációt lehetővé tevő bluetooth technológia, egyelőre azok sem használják, akiknek ilyen eszközeik vannak - olvasható a Financial
Times összeállításában. Bár a bluetoothos termékek heti értékesítése 2003 harmadik negyedévében átlépte az egymilliós határt, korántsem tekinthető széles körben elterjedtnek ez a technológia. A megugró értékesítési adatok is leginkább annak köszönhetők, hogy a mobiltelefon-gyártók újabb készülékeikbe már beépítik ezt a lehetőséget. Természetesen napjainkra a mobiltelefonokon kívül számos egyéb eszközben, így például gépkocsikban, videorendszerekben, hűtőszekrényekben és mikrohullámú sütőkben is megtalálható a bluetooth technológia. A kérdés azonban újra és újra viszszatér: milyen haszna van a tulajdonosok számára? A bluetoothos eszközök szélesebb körben való elterjedését leginkább az akadályozza, hogy az átlag felhasználó idegenkedik az új technológiától, illetve gyakran nem is tudja, hogy mire képes készüléke - állítja a Gartner piackutató cég elemzője. A gyártók szembesülnek azzal is, hogy a vásárlók többsége ma már olyan eszközökre vágyik, amelyek teljes funkcionalitással működnek pár perccel azután, hogy kivették őket dobozukból.
Ezen eszközök gyártói leginkább azonban azzal fordíthatnák a vásárlók figyelmét termékeik felé, ha olyan szolgáltatásokat kínálnának, amelyek indokolttá teszik az ilyen készülékek használatát. A gyártók a közelmúltban váratlan helyről, a vezető brit távközlési szolgáltatótól, a British Telecommunicationtől (BT) kaptak segítséget a bluetoothos eszközök népszerűsítéséhez. A szigetországi telefonos cég a közelmúltban kezdte meg a Blue Phone rendszer tesztelését, melynek felhasználásával a bluetooth technológiával kapcsolnák a vezetékes hálózatokhoz a vezeték nélküli telefonokat. Az előfizetők számára semmilyen költségnövekedéssel nem járna az új rendszer bevezetése, a BT vezetősége pedig arra számít, hogy a mobiltelefonokéhoz közelítő kötetlenséget kínáló szolgáltatással növelni tudják majd előfizetőik számát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.