BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Optimista mobilgeneráció-váltók

Az európai felhasználók sokat várnak a harmadik generációs (3G) mobilrendszerektől. A brit, francia és német mobilfelhasználók körében végzett kutatás szerint a megkérdezettek fele meg van győződve a 3G technológia piaci sikeréről. Úgy látják, hogy az új rendszer fokozza az üzlethez szükséges mobilitást, és csökkenti költségeket. A megkérdezett németek fele, a britek több mint egyharmada és a franciák több mint 40 százaléka jelezte, hogy a közeljövőben vásárolna harmadik generációs mobiltelefont.



A fejlett nyugat-európai piacok felhasználói közül különösen a britek vannak meggyőződve arról, hogy a generációváltás a várható kezdeti nehézségek ellenére is nagy jövő előtt áll: 51,9 százalékuk hisz a sikerben, s csak 9,1-ük utasítja el teljesen. Nagy-Britanniában és Franciaországban a férfiak jósoltak nagyobb jövőt a 3G-nek, míg Németországban a nők voltak jobb véleménnyel róla.

A megkérdezett németek 52,1, a britek 36,9, a franciák 41,6 százaléka jelezte, hogy amint a rendszer működőképes lesz, szívesen vásárolna harmadik generációs mobiltelefont. A megkérdezettek 23,9-e egyelőre kivár, 8,3 százaléka pedig még bizonytalan, és nem dönt addig, amíg a tesztelési időszak le nem zárul, és a technológia szélesebb körben el nem terjed. A vásárlási hajlandóság elsősorban az üzleti felhasználókat jellemzi. Erre a legjobb példa Németország, ahol a céges mobillal rendelkezők és a mobilt üzleti ügyeik intézésére használók 70 százaléka kész az átállásra. Nagy-Britanniában ez az arány jóval alacsonyabb, mindöszsze 37 százalékos, ugyanakkor a britek között nagyobb azoknak a aránya, akik addig nem döntenek, amíg több információhoz nem jutnak. Franciaországban a vizsgálatban részt vevők 41,6 százaléka nyilvánította ki vásárlási szándékát. Érdekes azonban, hogy a három ország közül itt volt a legnagyobb az elutasítók tábora (29,4 százalék). Ennek az lehet az oka, hogy Franciaországban a mobiltelefont kevésbé használják üzleti célokra. Az árnak is nagy a jelentősége: különösen a magánfelhasználók remélik, hogy a szolgáltatás a jövőben olcsóbb lesz.

Az üzleti célú felhasználók sokkal jobb minőségű és hatékonyabb elérhetőséget remélnek az új szolgáltatásoktól. Azt tartották a legfontosabbnak, hogy bárhol és bármikor csatlakozhatnak munkahelyi e-mail és intranetes rendszerükhöz, internetezhetnek, videohívásokat bonyolíthatnak le, prezentációkat tölthetnek le és továbbíthatnak. Várakozásaik szerint a 3G technológia által nyújtott szolgáltatások általánossá válása nyomán sokkal kevésbé lesznek az irodájukhoz kötve. Mindez pedig növelni fogja munkájuk hatékonyságát, és csökkenteni fogja a költségeiket.

A harmadik generációs technológia segítségével az eddiginél is jobb minőségben lehet MMS-t küldeni. Ez a tény elsősorban a magánfelhasználók számára fontos, és különösen Nagy-Britanniában és Franciaországban váltott ki nagy érdeklődést. A közlekedési információk és a hírszolgáltatások szintén elsősorban a magánfelhasználókat érdeklik, míg az internetezés és az elektronikus levelek letöltésének lehetősége mindkét csoport számára kiemelt jelentőségű. Mindkét csoport egyetértett abban, hogy a 3G technológia legnagyobb értéke a mobilkommunikáció és

-információ lehetőségeinek bővítése, míg a szórakoztató funkciókat (pl. online játékok, vetélkedők) és a kereskedelmi felhasználási lehetőségeket (pl. online aukciók, online brókerszolgáltatások) sokkal kevésbé tartották fontosnak.

A harmadik generációs technológia szolgáltatásai iránt leginkább a németek érdeklődnek. A britek és a franciák figyelmét főleg az MMS-küldés, a videotelefonálás és videokonferenciák ragadják meg. A vizsgálatból ugyanakkor kiderül, hogy valamennyi országban az

e-mail, a fájlküldési, illetve internetes szolgáltatások váltották ki a legnagyobb érdeklődést, így a legtöbb kiaknázható lehetőség ezen a területen van. A felmérést az Europressedienst német piackutató cég ez év őszén készítette a Siemens konszern mobiltelefon-üzletágának megbízásából.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.