A turisztikai szektorban az előző negyedévekhez hasonlóan csak kismértékű változás történt az internetes üzleti lehetőségek megítélésében - derül ki a felmérésből, amely a T-Mobile Rt. és a Sun Microsystems Kft. támogatásával készült A válaszok alapján a vendéglátással foglalkozó cégek semleges, de inkább kedvezőtlen véleményt fogalmaztak meg az internet vállalkozásaikra gyakorolt hatását illetően.
A kereskedelem és a ki nem emelt tevékenységeket összefogó, általunk általános vállalati körként definiált szakágazatok esetében a piaci várakozások tovább ingadoznak, a negyedik negyedév folyamán a turizmushoz hasonlóan kismértékű indexcsökkenés volt jellemző mindkét szektorban.
A korábbi időszakokhoz hasonlóan 2004 negyedik negyedében is a pénzügyi szektor átlagosnál kedvezőbb kilátásai húzták fel az index összesített értékét. Az előző három hónaphoz képest jelentősen nőtt az e-pénzügyi index, különösen a biztosítótársaságok megerősödött optimizmusa miatt. Továbbra is a pénzügyi vállalatok körében a legnagyobb az internet iránti bizalom a többi gazdasági szektorral összehasonlítva.
Ma már nehezen található olyan kisvállalat, amelyiknek nincs legalább egy számítógépe, míg a közép- és nagyvállalatok közt egyáltalán nincs ilyen.
A mikrovállalatok 5-9 fős nagyságrendbe tartozó részénél már nagyobb a lemaradás ezen a téren, 17 százalékuk még egyáltalán nem használ számítógépet.
A vizsgált, legalább öt főt foglalkozató cégekről átlagosan elmondható, hogy 90 százalékuk használ komputert. Az arány az előző, 2004 októberében készített felmérésünkhöz képest alig változott.
A hazai - legalább öt főt foglalkoztató - cégek körében az internetpenetráció 75 százalékos volt 2005 márciusában. Ez 2 százalékponttal magasabb a 2004 októberében készült felmérésben mértnél, és 5 százalékponttal magasabb, mint 2003 októberében. Az internetcsatlakozással való ellátottság a számítógépet használó cégek körében 83 százalék volt az idén tavasszal.
A nagyvállalati szegmensben teljes a telítettség, a középvállalati körben a cégek 97 százaléka kapcsolódik a világhálóra, amely az elmúlt fél év folyamán 3, az azt megelőző év során pedig 4 százalékpontot emelkedett.
A kisvállalatok között a 10-19 fős cégeknél másfél év alatt 70-ről 76 százalékra emelkedett a penetráció, míg a 20-49 alkalmazottat foglalkoztató cégeknél 79-ről 86 százalékra nőtt az internethasználók aránya.
A mikrovállalkozások viszont, úgy tűnik, nem csatlakoznak az internetgazdasághoz olyan ütemben, mint a nagyobb cégek. Az 5-9 alkalmazottal rendelkező cégek körében stagnálás figyelhető meg az internetpenetráció terén, mely ebben a csoportban megrekedt a 66 százalékos szinten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.