A tanulmány szerint a szélessávú internet-elérés és a mobil technológiák dinamikus terjedése nagymértékben befolyásolja a fogyasztói szokásokat. Az on-line, illetve vezeték nélküli csatornákon keresztül lebonyolított vásárlás összértéke 2005-ben elérte a 19 milliárd dollárt, 2010-ig pedig várhatóan 67 milliárd dollárra emelkedik.
Az elemzés szerint a szórakoztatóipar minden területén megfigyelhető az áttérés a digitális terjesztésre, amelynek térnyerése nagymértékben javítja az iparág meghatározó vállalatainak eredményességét. A PwC továbbra is az ázsiai-csendes-óceáni térségtől vár kiemelkedő növekedési ütemet az iparágon belül. Az iparági növekedés hajtómotorja a kétszámjegyű bővülést produkáló internet-szektor, a televíziós műsorszórás, a szerencsejátékok, valamint a videojátékok piaca. Előrejelzésük szerint 2009-re Kína megelőzi Japánt, és a régió legnagyobb piacává válik. Az elemzés kitér arra, hogy szélessávú internet-hozzáféréssel 2005-ben 187 millió háztartás rendelkezett, az előrejelzés szerint 2010-re 433 milliós lesz a szélessávval rendelkező háztartások száma világszerte. A mobil előfizetéssel rendelkező ügyfelek száma szintén rohamosan nő: tavaly világszerte mintegy 1,8 milliárd volt a számuk, amely 2010-re 2,8 milliárdra fog bővülni. A régiók közül az amerikai piac, a média- és szórakoztatóipar legnagyobb piaca éves szinten 5,6 százalékos növekedés mellett 2010-re 726 milliárd dollárosra nőhet. Ugyanakkor az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát tömörítő régió 6,1 százalékos növekedési ütem mellett 580 milliárd dolláros összértéket érhet el.
A tavaly még leggyorsabban fejlődő dél-amerikai régió az előrejelzések szerint 2010-ig átlagosan 8,5 százalékos növekedési ütem mellett 60 milliárd dolláros összértéket érhet el. A robbanásszerű kínai növekedés eredményeként a legdinamikusabb bővülést az ázsiai régió produkálja, 9,2 százalékos növekedési ütem mellett a piac összértéke 2010-re 425 milliárd dollár lehet. (MTI Eco)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.