A Hvg.hu ma kihirdette Magyarország legnagyobb blog versenye, a Golden Blog díj győzteseit. A verseny legtöbb szavazatát - vitatott módszerekkel - a kisvállalatok „trükkös” marketing stratégiáival foglalkozó kkv Marketing Blog nyerte el (www.marketingcommando.hu/blog), míg a második legtöbb szavazatot és a „Golden Blog civil blog fődíját” a Sorozataddiktok kapta (http://sorozatjunkie.freeblog.hu).
Már a szavazások alatt parázs vita alakult ki a blogszférában amiatt, hogy Wolf Gábor, a kkv Marketing Blog írója hírlevele feliratkozóit email-ben kérte a szavazásra és ajánlotta fel, hogy a fődíjat (egy márkás laptopot) egy alapítványnak ajándékozza (a nyertes több alapítvány közül, ügyfelei választása alapján, végül a Heim Pál Gyermekkórház mellett döntött) - olvasható a nyertes által kiadott sajtóközleményben.
„Média hack”
„Nem fair” „Média hack” „Elrontotta a játékot” - olvashatjuk szerte azokon a blogokon, akik nem üzemelnek hírlevelet, így nem rendelkeznek saját feliratkozó listával.
A Hvg is vonakodva ítélte oda a díjat
„Ilyen mértékű és intenzitású kampányolásra a Golden Blog 2006 kiírásakor nem számítottunk, így ezzel kapcsolatban a versenykiírásban nem is tettünk kikötéseket. Utólag pedig nem tartanánk ildomosnak módosítani” - írta a Hvg online.
„Az opportunizmus jó, sőt, kötelező”
„Lehet, hogy egy ego- vagy egy művészi blog számára ez szokatlan,” - nyilatkozta Wolf Gábor, a nyertes blog írója - „de egy kisvállalatnak mindennapi az a hozzáállás, ami ehhez a győzelemhez is kellett:
- elfogadni, hogy az opportunizmus jó, sőt kötelező;
- a szabályokat bár átlépni nem szabad, de feszegetni kell;
- és a győzelemhez lehetőleg azt használjuk ki, ami nekünk van, de a többieknek nincs.”
„Nagyon örülök ennek a győzelemnek, mert bár sokan fanyalogtak, de ez végre igazolta és sokak számára legitimizálta azt a fajta kisvállalati „furfangot”, ami a marketingben annyira fontos - pláne amikor nagyobb versenytársakkal kell megküzdenünk. Érezhető volt, hogy aki maga is kisvállalatot vezet, az nem tiltakozik ez ellen, sőt egyet értett és szavazatával támogatta a blogot. Ez a győzelem igazából az ő dicsőségük, a kisvállalatoké, akik mindennap a túlélésért küzdenek a multik ellen a maguk gerilla marketing eszközeivel”. VGO
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.