Az internet még alig nagykorú, de fejlődése máris új szakaszba lépett: olyan új társadalmi- és közösségformáló erő, mely jó eséllyel legalább annyira megváltoztatja hétköznapjainkat, mint annak idején a kerék, vagy az elektromos áram feltalálása. Az idén október 17-18-án a Club Tihanyban megrendezésre kerülő Internet Hungary 2006 konferencia olyan új üzleti modelleket mutat be, amelyeket a web2.0 alkalmazások megjelenése tesz lehetővé, és amelyek a tartalom (user generated) és az átviteli szolgáltatókkal szemben is kihívásokat támasztanak.
A rendezvény első napján Kóka János megnyitója és Baja Ferenc előadása után Andrew McLaughlin, a Google utazó nagykövetének az internet és a telekommunikációs hálózatok jogi hátterével és szabályozásával foglalkozó prezentációja követ. Majd a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, bankárok és a Gazdasági Minisztérium képviselőinek részvételével zajló panelbeszélgetésen vitáznak arról, hogy mit tennének az internet penetráció meggyorsítása érdekében, továbbá milyen pénzügyi, lobby és politikai érdekek befolyásolják azt, hogy a digitális írástudók bevonása, vagy a leszakadóban lévő csoportok motiválása-e a fontosabb.
A szervezők ismét jelentős külföldi szakértői gárdát vonultatnak fel. Előadást tart Tihanyban többek között: Zephyr Teachout az eddigi legnagyobb hatású online elnökjelölti kampány az, amerikai Demokrata Párt webes kampányának igazgatója, továbbá Rachel Rawlins a Global Voices főszerkesztője, aki a világ jelentős, de kevésbé ismert részeiről bloggerek segítségével gyűjt össze tudósításokat. Dan Gillmor, a Center for Citizen Media vezetője előadásában azzal foglalkozik, hogy hogyan befolyásolja a web2.0 az új médiát és milyen hatásai lehetnek majd a hagyományos értelemben vett televíziózásra és rádiózásra.
A konferencia gerincét a web2.0 piac méretét és szereplőit bemutató előadások adják, melyekben hallhatunk a hagyományos on-line üzleti tevékenységektől való eltéréseikről, illetve kis és közép vállalatok mutatják be, hogyan használják a netet és a blogokat. A Mobilismo szekció pedig a mobiltechnológiában a beszélgetésen, a chatelésen, a fizetéseken és a közösségi játékokon túlmutató új lehetőségeikről szól. VGO
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.