A térségben a mobiltartalom-szolgáltatást tekintve a magyar, a cseh, a lengyel és a szlovén piac hasonlít leginkább egymáshoz, de ezek is féléves-éves lemaradásban vannak a nyugat-európaiakhoz képest. Annak mérésére, hogy egy adott országban a felhasználók mennyire nyitottak és mennyire felkészültek készülék- és szolgáltatásválaszték szempontjából, a mobiltelefon alapfunkcióján, a telefonáláson túl más szolgáltatásokat is igénybe kell venni, a hangalapú/nem hangalapú szolgáltatások aránya az egyik legkifejezőbb mérőszám. Magyarországon a nem hangalapú szolgáltatások igénybevételének aránya 10-15 százalék a teljes bevételhez képest, míg Nyugat-Európában ez az érték már elérte a 15-25 százalékot. Magyarország ugyanakkor élen jár a fejlesztésben: regionális szinten itt állítják elő a legtöbb mobiltartalmat, amelynek meghatározó részét teszik ki a Metacom leánycége, az M Factory saját fejlesztésű tartalmai – közölte Malcsiner Péter.
A magyar piacon félévente-évente jelennek meg új szolgáltatások, amelyek biztosítják a folyamatos növekedést. A lemaradást jól érzékelteti, hogy az a technológia, amely a nyugatabbra fekvő országokban már elavultnak számít, Magyarországon még érett-hanyatló állapotban van. További érdekessége a hazai piacnak, hogy a telefonálásra fordított kiadások a jövedelmekhez képest arányaiban lényegesen magasabbak, mint Nyugat-Európában – tette hozzá a Metacom vezetője. Magyarországon egyelőre jellemzően inkább telefonálásra használják a mobilkészüléket, mintsem harmadik generációs szolgáltatások igénybevételére, ennek egyik legfőbb oka, hogy az itthon használt mobiltelefonok még nem elég fejlettek.
A régióban kiemelkedően magas a rajzfilmletöltések száma: rendkívül népszerűek a rajzfilmes háttérképek és a rajzfilmslágerek mint csengőhangok. A retrorajzfilmes tartalmak Magyarország és a régió mellett még Németországban igen felkapottak, ugyanakkor Angliában például érdektelenek. A szláv országokban – amelyek egyébként a magyar piachoz képest némi lemaradást mutatnak – a csengőhangletöltésekben a népzenék a legnépszerűbbek. Tőlünk nyugatabbra fekvő államokban – a magyar piachoz képest – számszerűleg több mobiltartalmat töltenek le, különösen igaz ez a csengőhangokra és a teljes zeneszámok letöltésére.
A jövőben egyre inkább a több platformon elérhető szolgáltatások térhódítására számít a Metacom vezérigazgatója, így például az otthoni számítógépen megkezdett, többszereplős online kalandjátékot akár a mobiltelefonon is lehet majd folytatni. Akár már jövőre megjelenhetnek az interneten rövid idő alatt igen nagy felhasználói tábort gyűjtő, nagy népszerűségnek örvendő alkalmazások, mint például a videomegosztó oldalak vagy a közösségépítő portálok mobiltelefonra optimalizált változatai. A múlt héten tartott sajtótájékoztatón Weyer Balázs, az Origó portál főszerkesztője is utalt arra, hogy vizsgálják a mobiltelefónia jobb kihasználásának lehetőségeit. Hozzátette ugyanakkor: véleménye szerint a mobiltartalom-szolgáltatásban komolyabb áttörésre csak 2008-ban, a pekingi olimpia kapcsán számít.
Sikeres regionális terjeszkedést tudhat maga mögött az M Factory Kft., a Metacom Holding Zrt. leányvállalata, a regionális piacvezető tartalomfejlesztő és szolgáltató vállalat. A gazdag tartalomkínálat eredményeképpen a cég a térség közel 20 telekommunikációs szolgáltatójával kötött szerződést mobiltartalmak értékesítésére. A budapesti irodából nemcsak a régión belüli, hanem nyugat-európai, ausztrál megbízóiknak is végeznek WAP-alapú fejlesztéseket. Mindemellett 2006 folyamán az M Factory Kft. Magyarországra, illetve a régióra vonatkozó szerződést kötött szinte a világ összes nagy hanglemezkiadójával és filmforgalmazójával, valamint bővítette saját tartalmait is.
A hang- és SMS-alapú tartalomszolgáltatások többszereplős üzleti modellen keresztül jutnak el addig, hogy az előfizető használni kezdhesse őket. Az üzleti modell szereplői: a tartalomszolgáltatók, a tartalomtulajdonosok, a tartalomgyűjtők és a hálózatüzemeltetők. A résztvevők a hozzáadott értéktől függően részesülnek a kiszámlázott és a hálózatüzemeltető által begyűjtött díjakból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.