A fontos tárgyalásra siető menedzser lenémítja a telefonját, amelyre azután a megbeszélés alatt csak úgy záporoznak a hangpostaüzenetek. Csakhogy ezek lehallgatására sokszor nincs idő a következő megbeszélés előtt, márpedig ahhoz, hogy kiderüljön, melyik üzenet jelent valóban sürgős teendőt, valamennyi hangpostabejegyzésen át kellene rágnia magát. A reagáláshoz ráadásul sokszor jegyzetelni is kell, vagyis autóban ülve sokszor bele sem érdemes kezdeni a válaszolgatásba.
Éppen erre a problémára kínál megoldást a 2003-ban alapított SpinVox cég, amely 2004 októberében indította el szolgáltatását, és ma már 120 ezer ügyfelet szolgál ki. A vállalat, amely klienseinek szövegként küldi el a postafiókban lévő üzenetek tartalmát, nemrég kötött szerződést a két legnagyobb brit mobiltelefon-társasággal, s már tárgyal négy egyesült államokbeli szolgáltatóval is. Ennek megfelelően az O2 és a Vodafone szigetországi ügyfelei 2007 elejétől már integráltan élvezhetik a szolgáltatás előnyeit.
Nem véletlen, hogy bár a cég két alapítója spanyol, a tevékenység angol nyelvterületre koncentrál: ezen a nyelven jár ugyanis a legelőbbre a beszédfelismerési technológia. Ráadásul a britek sokkal jobban bíznak a mobilszolgáltatójukban, mint más országok polgárai, így a szolgáltatás jórészt direktmarketinges népszerűsítése is egyszerűbb volt. Ugyanakkor elkészültek már az első francia, német és spanyol nyelvű változattal is.
A havi 10-12 fontért kínált szolgáltatás az idén már 6 millió fontos forgalmat hozhat. Mindez nagy fegyverténynek számít, ha figyelembe vesszük, hogy az éles verseny hatására a legtöbb nyugati szolgáltató mára ingyenessé tette hagyományos hangposta-szolgáltatását.
A SpinVox nem csupán az üzenetek írott változatát továbbítja, de – mivel a hangfelismerő rendszer még korántsem tökéletes – természetesen megőrzi az eredeti hangüzenetet is, ha az ügyfél azt valamiért meg akarná hallgatni. Most azon dolgoznak, hogy a rendszer az internetalapú hangtovábbítással (VoIP) dolgozó rendszerek ügyfelei számára is elérhető legyen. Így a felhasználók nemcsak üzeneteket fogadhatnának, de lehetőség volna azok hagyományos mobilhálózatba és hangpostafiókba való továbbítására is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.