BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Írásjelekkel hangpostán is

A fontos tárgyalásra siető menedzser lenémítja a telefonját, amelyre azután a megbeszélés alatt csak úgy záporoznak a hangpostaüzenetek. Csakhogy ezek lehallgatására sokszor nincs idő a következő megbeszélés előtt, márpedig ahhoz, hogy kiderüljön, melyik üzenet jelent valóban sürgős teendőt, valamennyi hangpostabejegyzésen át kellene rágnia magát. A reagáláshoz ráadásul sokszor jegyzetelni is kell, vagyis autóban ülve sokszor bele sem érdemes kezdeni a válaszolgatásba.

Éppen erre a problémára kínál megoldást a 2003-ban alapított SpinVox cég, amely 2004 októberében indította el szolgáltatását, és ma már 120 ezer ügyfelet szolgál ki. A vállalat, amely klienseinek szövegként küldi el a postafiókban lévő üzenetek tartalmát, nemrég kötött szerződést a két legnagyobb brit mobiltelefon-társasággal, s már tárgyal négy egyesült államokbeli szolgáltatóval is. Ennek megfelelően az O2 és a Vodafone szigetországi ügyfelei 2007 elejétől már integráltan élvezhetik a szolgáltatás előnyeit.

Nem véletlen, hogy bár a cég két alapítója spanyol, a tevékenység angol nyelvterületre koncentrál: ezen a nyelven jár ugyanis a legelőbbre a beszédfelismerési technológia. Ráadásul a britek sokkal jobban bíznak a mobilszolgáltatójukban, mint más országok polgárai, így a szolgáltatás jórészt direktmarketinges népszerűsítése is egyszerűbb volt. Ugyanakkor elkészültek már az első francia, német és spanyol nyelvű változattal is.

A havi 10-12 fontért kínált szolgáltatás az idén már 6 millió fontos forgalmat hozhat. Mindez nagy fegyverténynek számít, ha figyelembe vesszük, hogy az éles verseny hatására a legtöbb nyugati szolgáltató mára ingyenessé tette hagyományos hangposta-szolgáltatását.

A SpinVox nem csupán az üzenetek írott változatát továbbítja, de – mivel a hangfelismerő rendszer még korántsem tökéletes – természetesen megőrzi az eredeti hangüzenetet is, ha az ügyfél azt valamiért meg akarná hallgatni. Most azon dolgoznak, hogy a rendszer az internetalapú hangtovábbítással (VoIP) dolgozó rendszerek ügyfelei számára is elérhető legyen. Így a felhasználók nemcsak üzeneteket fogadhatnának, de lehetőség volna azok hagyományos mobilhálózatba és hangpostafiókba való továbbítására is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.