A kiskarácsony az internetes kereskedőknek is nagykarácsony lehet - bár a hazai piac 2006-ra prognosztizált 26-27 milliárdos forgalmával a hagyományos kereskedelemi csatornáknak egyelőre csak kistestvére lehet - derül ki a Népszabadság összefoglalójából.
Az e-kereskedelem súlypontját éppen a karácsonykor főszerepet játszó könyvek, szórakoztató elektronikai cikkek adják.
A GKIeNET felmérése szerint az internetes áruházak ilyenkor realizálják bevételük 17 százalékát, vagyis másfélszer annyit, mint az év többi hónapjában. Mindazonáltal a gombamód szaporodó internetes áruházak számára a karácsonyi szezon jelentősége a nagyobb árbevételen túl abban áll, hogy a fiatal áruházak számára ez az időszak jelent esélyt a felzárkózásra, illetve az életben maradásra - állapítja meg a GKIeNet elemzése.
Két éve még a hordozható CD-lejátszó volt az egyik karácsonyi slágerajándék, helyét már tavaly átvette a korszerűbb MP3-as készülék, amely az idei ünnep előtt is az egyik legjobban fogyó árunak ígérkezik.
(Népszabadság)
További infokommunikációs hírek
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.