Az EU nyomására az internetes keresőszolgáltatásáról ismert amerikai Google ezután 24 helyett csak 18 hónapig tárolja a keresések személyes adatait. A közelmúltbeli bejelentés szerint másfél év elteltével sem törlik, csak anonimizálják az információkat.
A Google emellett radikálisan átalakítja az úgynevezett sütik (cooky), vagyis a felhasználók gépeinek egyedi azonosítására használt és a keresésekkor leolvasott kódok kezelésére vonatkozó szabályzatát is. Eddig ugyanis a sütik harminc napig voltak érvényesek, az EU nyomására ez mostantól mindössze két nap lesz – írja a Financial Times Deutschland.
Ez négy hónapon belül immár a második olyan bejelentés, amely szerint a Google lényegesen megváltoztatja a személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályrendszerét. (Márciusban a vállalat még csak a 18–24 hónap közötti tárolás korlátozását ígérte, a szokatlanul tartós sütiről pedig szó sem esett.) A hatósági fellépés mögött mindkét alkalommal az állt, hogy a szabályozók attól tartanak: a sütik, valamint a kereső-kifejezések tárolásával és adatbázisba rendezésével a felhasználókról olyan egyedi jellemzések készíthetők, amelyek tartalmazzák az illető politikai nézeteit, vallását és szexuális szokásait.
Elemzők szerint a cég hírneve védelmében engedett. Bár az EU hatóságainak közvetlenül semmilyen felügyeletük nincs a társaság felett, az ilyen jellegű kifogások és azok folyamatos napirenden tartása azt a látszatot keltené a céggel kapcsolatban, hogy nem megfelelően kezeli a személyes információkat. Ez pedig valamelyik másik keresőrendszer felé terelhetné a felhasználókat. Az Alta Vista esete kellően elrettentő volt: a kereső látogatottsága drámaian zuhant azt követően, hogy kiderült: a cég „elfelejtette” közölni a felhasználóival, hogy a találatok közé fizetett hirdetéseket és linkeket is kever – emlékeztetett a Financial Times.
Nem csak az uniónak van azonban gondja a Google-lal. A Privacy International, egy brit központú, emberi jogok védelmében fellépő szervezet a keresőt az utóbbi fél évben vizsgált 23 lap legrosszabbjának minősítette, miközben a BBC, az eBay, sőt a Microsoft is jobb besorolást kapott. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.