BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Régens-kísérlet az RFID-vel

Az elektromágneses elméletnek ellentmondani látszó tesztet hajtott végre egy hazai informatikai és tanácsadó cég, amely egy jelentős magyarországi gépjárműgyártó cég partnereként az RFID-technológia iparági alkalmazását célozta meg ezzel. A kísérlet bebizonyította, hogy ennek a technoló-giának a sikeres adaptációja nagy segítséget jelenthet azoknak a gazdálkodóknak, amelyek számára – a termelés és a gazdálkodás hatékonyságának növelése érdekében – fontos a nagy értékű és elmozdítható vagyontárgyak, termelőeszközök, készáruk, egységrakományok holléte, azok mozgásának nyomon követése. A mintaprojekthez uniós hátterű GVOP-pályázati forrásokhoz is jutott az alkalmazott kutatás végrehajtója, a Régens Zrt. „Cégünk szakértőit már hosszabb ideje foglalkoztatta az a gondolat, hogyan lehetne gyorsan, egyszerűen, hatékonyan és eredményesen, érintés nélkül azonosítani és nyomon követni a mozgásban lévő termékek útját a gyártástól az értékesítési lánc végéig akkor, amikor azokat akár a rádiófrekvenciákat át nem engedő, zárt konténerekben, vagonokban szállítják” – mondja Sáfár József, a Régens vezető tanácsadója. Az iparági partner (amely egyelőre névtelenséget kért) felkérésére végrehajtott kísérlet lényege az volt, hogy aktív RFID címkéket használva, egy a vasúti szerelvényt körülvevő kapurendszert felállítva, alacsonyfrekvenciás elektromágneses jel segítségével jeladásra késztették a palettákon elhelyezett azonosító címkéket, amelyek visszasugározták az azonosítójukat. Ezeket azután egy informatikai rendszer kiértékelte, majd mindegyikhez hozzárendelte a megfelelő egységrakományt – sommázta a kísérletet a tanácsadó. Mindez néhány másodperc alatt történik, amíg a kérdéses vasúti kocsi a kapurendszeren keresztülhalad. Több menetben hajtották végre a kísérletet, s mindegyik százszázalékos találati arányt eredményezett. Pedig ez ellentmondani látszik az elektromágneses elméletnek, hogy – a Faraday-kalickákhoz hasonlítható – zárt, fémből készült vasúti vagonok nem engedik át a mágneses hullámokat. A rendelkezésre álló és a Régens Zrt. szakértői által a feladatra adaptált, továbbfejlesztett technológia előnyei közé tartozik az adminisztrációs teher – vagyis az élőmunka – jelentős megtakarítása, illetve az emberi tévedésből származó hibák kiszűrése. Az autógyártó erőteljesen fontolgatja a technológia üzemszerű alkalmazásának bevezetését. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.