A francia Ubisoft számítógépes játékfejlesztő cég úgy igyekszik növelni eladásait, hogy új célcsoportot próbál vásárlásra csábítani: a nőket. Különösen a fiatal lányok között ritka a szabadidő ilyen, leginkább tinédzser fiúk körében népszerű eltöltése, s ezen most kevesebb agressziót tartalmazó programokkal akarnak változtatni.
A cég, amely a világ legnagyobb független játékfejlesztője az olyan konzolok piacán, mint a Micro-soft Xbox gépe vagy a Sony PlayStationje, főként a tizenkét év alatti gyerekekre és a negyven esztendőnél idősebb felnőttekre kíván koncentrálni. A Handelsblatt információi szerint a fejlesztők az idősebb korosztálynál többek között olyan programokra gondoltak, amelyekkel az ember idegen nyelvi szókincsét frissítheti fel. A cél az, hogy a játékot többé senki se tekintse időpocsékolásnak.
Különösen a hordozható játékgépeknél érezhető a kereslet az oktatóprogramok iránt. A Nintendo DS felhasználóinak 26 százaléka már ma is nő, s ezt az arányt a Ubisoft szerint a megfelelő termékekkel akár 50 százalékra is lehet emelni. Elemzők úgy vélik, hogy az új stratégia nemcsak azért lehet sikeres, mert a torta újraosztása helyett annak növelésére koncentrál, de azért is, mert az oktatóprogramok sokkal kevésbé divattermékek, mint a hagyományos játékok, így az üzleti kockázat is jóval szerényebb lehet.
A francia cég főként saját fejlesztésre támaszkodna: 3750 fős gárdájában háromezer fejlesztő található. Elsődleges fejlesztési irányuk a Nintendo Wii konzolja, amelynél máris piacvezetők a szoftvereladásokat tekintve. Főként ennek köszönhető, hogy tavaly 24 százalékkal nőtt a Ubisoft árbevétele, miközben a teljes piac alig öt százalékkal bővült. Az idén a tavalyi 680 helyett már 800 millió eurós forgalmat várnak, miközben az üzemi eredményhányad ötről nyolc százalékra kapaszkodhat. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.