A mobilhasználók többsége a telefonáláson kívül jószerével csak az SMS-t használja A gyártók egyre kiélezettebb versenye viszont az egyre több szolgáltatás lehetőségét kínálja – írja a Népszabadság.
Német felmérések szerint a felhasználók zöme azt sem tudja, mi az MMS, a WAP vagy a GPRS. Nem beszélve az idősebb korosztályok tagjairól, akiknek néha igen jól jönne egy mobiltelefon, de a komplikáltnak tűnő kezeléstől és a néha alig-alig látható kijelzőtől való idegenkedésük okán lemondanak erről a lehetőségről.
A bonyolultság, a nehezen kezelhetőség abból is adódik, hogy a gyártók kialakítottak valamiféle koncepciót a menüstruktúrára vonatkozóan, és ehhez általában elég konzekvensen ragaszkodnak is, a baj csak az, hogy ez gyártóról gyártóra eléggé különböző.
A piac telítettsége és a fenti okok miatt egyes gyártók arra a felismerésre jutottak, hogy az idősebb generáció felé kell nyitni, tehát olyan készülékeket kell készíteni, amelyekkel a gyengébben látók, a kevésbé ügyes kezűek is elbánnak.
Nem mellesleg nincsenek ellátva soha nem használatos funkciókkal, ezzel szemben esetleg egy gombnyomásra riasztják az orvost.
Az idősebb korosztály mellett jelentős piac lehet a „buta” telefonok számára a legifjabb korosztály is. Igaz, ezeket a készülékeket felszerelnék GPS-szel is, hogy a gyereket ne tévesszék szem elől a szülők akkor sem, ha nincsenek vele minden pillanatban.
Viszont a készüléknek valóban olyan egyszerűnek kell lennie, hogy szó szerint egy óvodás is tudja kezelni. Ez utóbbi változat első példányait ez év augusztusában már tesztelik. A szülők a neten vagy WAP-on követhetik gyermekeiket, a gyerekek pedig négy különböző, előre programozott számot hívhatnak, a drága SMS- és egyéb szolgáltatásokból ki vannak zárva.
Jó példa erre a Nokia-gyár 1100-as szériájú telefonja. Ezek a készülékek tényleg többnyire csak az alapfunkciókat tudják, viszonylag nagy billentyűkkel, fekete-fehér kijelzővel, meglehetősen alacsony áron.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.