BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bizakodó webbiznisz

Rekordévre készülnek az idén a hazai online kereskedők, és bár a forgalom mintegy negyedét adó karácsonyi szezon még éppen csak elkezdődött, az már látszik, hogy a legnagyobbak akár 50 százalék feletti forgalomnövekedést is elérhetnek. A fejlődésben az internet terjedése mellett a vásárlói szokások átalakulása is szerepet játszik, hiszen az elmúlt két évben 20–50 százalékkal nőtt a webboltokban egy-egy vásárlás alkalmával elköltött összeg.

A netezők többsége azonban ma még főként tájékozódik a neten a vásárlás vagy a szolgáltatás igénybevétele előtt – áll a GfK Hungária Kft. felmérésében. Ez elsősorban a termékjellemzőkre, az üzletek elérhetőségére és nyitva tartására terjed ki, de sokan a világháló segítségével hasonlítják össze az árakat, illetve tesztoldalakon, vásárlói fórumokon mérik fel a termék, szolgáltatás minőségét.

A felhasználók az elmúlt évben leginkább menetrendről, könyvekről, tévéműsorról, mobiltelefonokról, moziműsorról, kulturális és sportrendezvényekről, valamint képzésekről tájékozódtak a neten. Megrendelést pedig könyvekre, készétel házhoz szállításra, CD/DVD-re, valamint internetszolgáltatásra adtak le online módon a legnagyobb mennyiségben. A költési arány a repülőjegyek esetében a legmagasabb. Azok, akik az elmúlt évben így vásárolták azt meg, az összes repülőjegyre kiadott pénzük 63 százalékát online vásárlással költötték el. Az internetes megrendelések azonban nem mindig végződnek online fizetéssel. Bár az intenzív netezők 75 százaléka rendelt már ott valamilyen terméket vagy szolgáltatást, a fizetést többnyire utánvétellel bonyolította le. A teljes mértékben online vásárlók, azaz a fizetést is ily módon teljesítők aránya – bankkártyával, illetve online számlával (lásd PayPal) – lényegesen alacsonyabb: 26 százalék. (Összeállításunk a IV. oldalon)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.