A magyarországi háztartások felében van már valamilyen számítógép, 42 százalékukban internet-hozzáférés is. A technológiaigényes megoldásokra viszont – például online játékra, saját LAN, WLAN hálózatra, mobileszközökre – még teljesen nyitott a piac – állapítja meg a Millward Brown piackutató cég felmérése, amelyet a D-Link megbízásából készített.
A legnagyobb arányban a magasabb jövedelmű budapesti és nagyvárosi lakosok rendelkeznek számítógéppel, internet-hozzáféréssel, s ebben a körben használnak a legtöbben otthoni hálózatot, multimédia-lejátszót és IP-kamerát. A 26–35 év közötti korosztály a legnyitottabb az újdonságokra.
Az internet-hozzáféréssel ellátottak magas iskolázottságúak, a fiatalabb korosztályból kerülnek ki, ezen a piacon azonban a jövedelmi helyzet kevésbé befolyásoló tényező.
A világháló elérése mögött álló technológia a legnagyobb arányban modemes ADSL- vagy kábeles kapcsolat. Saját otthoni hálózat a háztartások 23 százalékában található, ez többségében vezetékes (18 százalék), a vezeték nélküli belső hálózat aránya mindössze 5 százalék. Ezt a megoldást leginkább a Közép-Magyarországon élők, a 25 év alatti korosztályhoz tartozók és a közepesen magas jövedelműek választják.
A széles sávú kapcsolatra épülő digitális otthon termékeinek elterjedtsége ma még igen alacsony, multimédia-lejátszón a válaszolók jellemzően a DVD-lejátszókat értették, a hálózatos médialejátszók, tárolórendszerek elterjedtsége alig mérhető. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.