BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Van még hová fejlődni

A magyarországi háztartások felében van már valamilyen számítógép, 42 százalékukban internet-hozzáférés is. A technológiaigényes megoldásokra viszont – például online játékra, saját LAN, WLAN hálózatra, mobileszközökre – még teljesen nyitott a piac – állapítja meg a Millward Brown piackutató cég felmérése, amelyet a D-Link megbízásából készített.

A legnagyobb arányban a magasabb jövedelmű budapesti és nagyvárosi lakosok rendelkeznek számítógéppel, internet-hozzáféréssel, s ebben a körben használnak a legtöbben otthoni hálózatot, multimédia-lejátszót és IP-kamerát. A 26–35 év közötti korosztály a legnyitottabb az újdonságokra.

Az internet-hozzáféréssel ellátottak magas iskolázottságúak, a fiatalabb korosztályból kerülnek ki, ezen a piacon azonban a jövedelmi helyzet kevésbé befolyásoló tényező.

A világháló elérése mögött álló technológia a legnagyobb arányban modemes ADSL- vagy kábeles kapcsolat. Saját otthoni hálózat a háztartások 23 százalékában található, ez többségében vezetékes (18 százalék), a vezeték nélküli belső hálózat aránya mindössze 5 százalék. Ezt a megoldást leginkább a Közép-Magyarországon élők, a 25 év alatti korosztályhoz tartozók és a közepesen magas jövedelműek választják.

A széles sávú kapcsolatra épülő digitális otthon termékeinek elterjedtsége ma még igen alacsony, multimédia-lejátszón a válaszolók jellemzően a DVD-lejátszókat értették, a hálózatos médialejátszók, tárolórendszerek elterjedtsége alig mérhető. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.