BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Félig teli, vagy félig üres?

Most aztán tényleg itt a nagy kérdés, hogy a globalizálódó pénzügyi válság fenyegetettsége alatt ki hogyan szemléli a jövőt, számára a következő hónapok – vagy talán évek – egy vízzel félig töltött pohár jelképében mit jelentenek. Könnyű lenne rávágni, mi, depressziós magyarok úgyis mindent a rosszabbik oldaláról közelítünk meg. Ez így nem igaz, és túl leegyszerűsített lenne, hiszen akkor nem állnának számos világhírű találmány mögött magyar agyak vagy legalábbis itthon szerzett tudás.

El kell ismernünk, most a tudásra épülő ipar sincs könnyű helyzetben, sőt. A csak rövid távon gondolkodók ilyenkor általában feleslegesen kidobott pénznek tartják a hasznot esetleg csak évek múltán hozó kutatási tevékenységet. Holott a technológiai ipar képviselőinek kell igazán tisztában lenniük azzal, hogy fejlesztés nélkül előbb-utóbb becsukhatják a boltot, hiszen ugyan ki cserélné le egyébként jó állapotban lévő számítógépét és más elektronikai berendezését egy hasonló újabbra? Ha azonban az új termék jóval többet ígér tudásban vagy üzemeltetési hatékonyságban – beleértve a manapság oly népszerű témát adó és természetesen nagyon fontos energiafelhasználást is –, a felhasználókat meg lehet győzni arról, hogy megéri cserélni.

Nem lesznek könnyű helyzetben az infokommunikációs ágazatban tevékenykedő hazai vállalkozások sem, ideértve a multik itteni leánycégeit, de idesorolva a nekik dolgozó, főként kis- és középvállalatokat is. Utóbbiak között bizonyára akadnak olyanok, amelyek ha nem is feladni, de legalábbis profilt váltani vagy bővíteni kényszerülnek a piac várható zsugorodása miatt. Az ugyanis majdnem biztos, hogy az infokom piacot hosszú évekig élénkítő állami megrendelések, amelyek tavaly óta már amúgy is csak csurrantak-cseppentek, a korábbi ígéretek ellenére várhatóan mégsem gyorsulnak fel a közeljövőben. A másik nagy piaci szegmenst képviselő vállalati ügyfelek is csak a legszükségesebbekre korlátozzák majd a beszerzéseiket. S itt juthat a korábbiaknál még nagyobb szerephez a tudás és a marketing. Az előbbi azért, hogy minél innovatívabb termék vagy szolgáltatás kerüljön ki a fejlesztők keze alól, az utóbbi pedig azért, hogy azt piacképes üzenetek formájában juttassa el a potenciális vevőhöz. Azt mondják, az emberiségnek legalább a fele a legnehezebb körülmények között is bizakodó marad, mint én, aki most is félig telinek látom a poharat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.