A négymilliárdos küszöböt is átlépheti már az év vége előtt a világ mobil-előfizetőinek a száma – így vizionálja a közeli jövőt Hamadoun Touré. A Nemzetközi Távközlési Unió (ITU) főtitkára a fenti jóslásba a közelmúltban New Yorkban rendezett ENSZ-fórumon bocsátkozott, amely egyebek mellett azt vitatta meg, hogyan lehet az infokom eszközeit a legjobban felhasználni a világ számos problémájára, beleértve az éhezés és a szegénység elleni küzdelmet.
Az ezredforduló óta különösen nagy lendületet vett a mobil-előfizetések számának a növekedése. Az elmúlt nyolc esztendőt évről évre átlagosan 24 százalékos bővülés jellemezte, míg 2000-ben a világ népességére vetítve csupán 12 százalékos volt a mobilpenetráció, ez a mutató 2008 elejére meghaladta az 50 százalékot, az év végére pedig becslések szerint túllépheti a 61-et is. Magyarországon egy év alatt 13,1 százalékpontot javult a mutató, a nyár végére már meghaladta a 116 százalékot.
Miközben az adatok látványos fejlődést tükröznek, a távközlési szervezet vezetője szerint csínján kell bánni a mutatókkal. Noha a 61 százalékos penetráció akár azt is mutathatná, hogy ma a világon már legalább minden második embernek van mobiltelefonja, a tények nem egészen ezt támasztják alá. A statisztika mögött a SIM kártyák és nem a tényleges előfizetők száma áll. Egy-egy ügyfélnek ugyanis ma már több előfizetése is lehet, továbbá a feltöltő kártyát vásárlók egy része sem számít aktív előfizetőnek.
A másik oldalon főként a fejlődő országokban van arra példa, hogy egy-egy mobilt többen is használnak ugyanazon előfizetéssel. Banglades vidéki területein például sikertörténetként emlegetik ezt a fajta kezdeményezést. Indiában 296 milliót számoltak ez év júliusának végén, ez azonban csupán 20 százalékos penetrációt mutat, így itt is hatalmasak még az üzleti lehetőségek a piacon. Igaz, az itteni előfizetők havi mobilköltési mutatója mindössze hét dollár, ez az egyik legalacsonyabb ARPU index a világon.
Afrikában és Ázsiában különösen látványosan megváltoztatta az emberek életét a mobil. A technológiát nemcsak a korábban telefonnal el nem látott területek bekapcsolására használják, hanem az m-kereskedelemre. Az ottani országokban nem ritka, hogy a gazdák mobiltechnológián jutnak árinformációkhoz és mobillal is fizetnek a termékekért vagy szolgáltatásokért. vg
Magyarországon tavaly mintegy 60-65 ezer Windows Mobile-alapú eszközt adtak el, 10-15 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ezek nagy része klasszikus PDA, az értékesített okos telefonok száma 20 ezer körül lehet – mondja Győrffy Péter, a Microsoft termékmenedzsere.
Magyarországon tavaly mintegy 60-65 ezer Windows Mobile-alapú eszközt adtak el, 10-15 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ezek nagy része klasszikus PDA, az értékesített okos telefonok száma 20 ezer körül lehet – mondja Győrffy Péter, a Microsoft termékmenedzsere.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.