Akomoly és meglehetősen hosszú időt igénybe vevő előkészítő munkálatokra az amerikai tapasztalatok ösztönözték a társaságot: a Google Street View elmúlt egy éve ugyanis sikeresnek bizonyult – több mint húsz nagyváros érhető már el –, annak ellenére is, hogy az érdeklődő korántsem friss fotókat lát a képernyőjén.
Az öreg kontinens pár nagyvárosát már „bevette” a Google fotósserege, hónapok óta újabb és újabb hírek látnak napvilágot arról, hogy éppen mely település polgárai menekülnek a meglehetősen könnyen felismerhető autók elől. (A gépkocsik tetejére speciális kamerát szereltek, az egyszerre 11 lencsével készült felvételek ugyanis képesek arra, hogy minden nézetből megmutassák az utat és a környező házakat.) Nagy-Britannia mellett Olaszország, Németország, Franciaország és Hollandia is áldozatul esett már, igaz, Franciaországba az érdeklődők már korábban „bekukkanthattak”. A Tour de France ugyanis arra ihlette a Google-t, hogy az idei verseny előtt végigfényképezzék a híres kerékpárverseny teljes 3500 kilométeres szakaszát. A tapasztalatok szerint a szolgáltatást elsősorban turisták használják, hiszen ezzel „nem vesznek zsákbamacskát”, azaz még otthon kényelmesen megtervezhetik az útvonalukat, ki tudják választani a látnivalókat, nem beszélve arról, hogy a szállodájukat, annak környékét is képesek leellenőrizni, illetve fel tudják térképezni, merre van a legközelebbi étterem. A virtuális utcaséta azonban üzleti szempontból is számos lehetőséget tartogathat: az ingatlanközvetítők vagy -beruházók a házakat – akár a leendő projekteket – látványosabban mutathatják be az érdeklődőknek, akik a három dimenzió nyújtotta lehetőséget kihasználva a környéket is jobban szemügyre vehetik. S az ingatlanszakma mellett az építészek, a mérnökök, a biztosítók, a média vagy az egyes önkormányzatok is számos célra tudják felhasználni a szolgáltatást.
A hívek mellett ugyanakkor ott a másik tábor, amely a személyiségi jogokra hivatkozik, mondván, a fotók – annak ellenére is, hogy több hónaposról lehet szó – ábrázolhatnak úgy embereket, amely sértheti a jogaikat. Hasonló elv alapján a felismerhető rendszámtáblák is többek számára gondot okozhatnak, nem beszélve arról, hogy a házak ablakain bepillantó kamera is többet engedhet láttatni bárki otthonából, mint azt szeretné. Érdekes módon Amerikában nem kísérte ilyen kedvezőtlen visszhang a Google nagyszabású tervét, ám az öreg kontinens aggodalmaskodóit a cég igyekezett megnyugtatni: az emberek arcát, a rendszámtáblákat, sőt, a lovak pofáját és a kirakatok próbababáinak arcát is kiretusálják, de például a házszámokhoz és az utcanévtáblákhoz már nem nyúlnak.
Az utcákon ugyanakkor nem csupán a számítógép mögül, hanem már a mobilkészülék segítségével is virtuális sétát tehet az illető, a Google Street View szolgáltatása a legújabb fejlesztésnek köszönhetően már itt is elérhető. A világ felfedezése mellett ráadásul számos információval is gazdagodhat az illető, úgy, mintha a Yellow Pages oldalait lapozgatná. Így lehetőség van éttermekre, szállodákra, bankokra, iskolákra, kórházakra, egyéb közhivatalokra rákeresni, közlekedési eszközök menetrendjét letölteni, ráadásul a szoftvert útvonaltervezővel is ellátták. Sőt, egyes épületek, városok esetében külön kis lexikont építettek bele a tervezők, azaz az információéhségben szenvedő felhasználók saját „idegenvezetőt” kapnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.