BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Előretörhet az internetflotta

A magyarországi adótörvények – recesszió által kikényszerített – szigorítása átrendeződést hozhat a hazai világhálós hozzáférésekben, megnőhet az érdeklődés az internetflotta konstrukció iránt – mondja Papp István, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese, a vállalati szolgáltatások üzletág vezetője. A nyár eleji adóváltozások nyomán ugyanis drasztikusan leszűkült a cégek által az alkalmazottaknak adómentesen nyújtható béren kívüli szolgáltatások köre. Lényegében az internethasználat maradt az egyetlen ilyen juttatás, így ennek a jelentősége felértékelődik mind a vállalatok, mind az ott dolgozók számára – teszi hozzá. Ez a béren kívüli forma 2003-tól érhető el a hazai cégeknek és alkalmazottaiknak, a lehetőség a cafeteriaprogram keretében is nyitott számukra.

Az internetflotta sem újdonság már Magyarországon, a legnagyobb távközlési szolgáltatók hamar megtalálták benne a maguk üzleti lehetőségét, a hazai előfizetői állomány már meghaladja a 80 ezret. A legkorábban a UPC-nél kezdtek ezzel a konstrukcióval foglalkozni, a kábelszolgáltató ebben a szegmensben kimutatható piaci részesedése meghaladja az 50 százalékot. A Magyar Telekom a hazai internetflotta-állomány negyedét kezeli, a portfólió az évek során jelentősen kibővült. Papp István ennek kapcsán kiemelte, a szolgáltatótól többféle infrastruktúrán is lehet világhálós hozzáférést vásárolni, vagyis lehet az réz-, kábel- vagy mobilhálózat-alapú, többféle csomagopcióval, ehhez a munkavállaló a saját költségére, kedvezményesen vásárolhat egyéb távközlési – IPTV, kábeltévé vagy vezetékes telefon – szolgáltatásokat.

Kérdésünkre, hogyan hatott a válság eddig az üzleti távközlésre, válaszában a vezérigazgató-helyettes elsősorban a mobilpiacra gyakorolt hatásokat emelte ki. Mint mondta, markáns visszaesés abban a szegmensben tapasztalható, amely pedig egyértelműen a recesszió által kiváltott jelentős elbocsátásokra vezethető vissza. A céges vezetékes telefon használata valamelyest csökkent – tette hozzá. Az üzleti internetfelhasználásban is viszszaigazolódik az általános trend, vagyis a mobilinternet előretörése, az erre szóló előfizetések száma 25-30 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. „A vezetékes hozzáférésű csomagok száma stagnál, de ezt így is terveztük” – mondja. A kedvezőtlen gazdasági folyamatokra nem meglepően a kis- és középvállalatok reagálnak a legérzékenyebben, a lemorzsolódás, a SIM kártyák visszaadása körükben figyelhető meg a leginkább, a nagyvállalatoknál pedig következetesebben figyelnek az alkalmazottaknak engedélyezett keretek betartatására. VG

Recessziós hatások a világhálós fejlesztésekben

Az elhúzódó recesszió a korábban oly dinamikusan növekvő mobilpiacot is megtépázta, az ügyfelek száma az idei első fél évben 335 ezerrel csökkent. A mobilhálózatokban az előfizetők egy-egy hívásra öt százalékkal hosszabb időt szánnak, az egy ügyfélre jutó hívások száma viszont alig egy százalékkal nőtt – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal által a hazai távközlési piac második negyedévi teljesítményéről készített jelentésből. Bár egyre több kábeles és internetszolgáltató kínál vezetékes szolgáltatást, június végén az előző évhez képest 117 ezerrel kevesebb, 3,1 millió vezetékes fővonal volt használatban.

Konszolidáció zajlik az internetszegmensben; egy év alatt mintegy harminc szolgáltató szállt ki a piacról, ahol a második negyedév végén 385 operátor osztozott az előző negyedhez képest 120 ezerrel több előfizetőn. Az internetpiacon egyre élesebb a verseny, a mobilinternetre előfizetők száma egy év alatt 45 százalékkal bővült.

Az összes világhálós előfizetésnek több mint a negyede már mobilos. A gyors internetezést lehetővé tévő széles sávú technológiák közül jól eladható még a kábeles, ahol az előfizetők száma éves öszszevetésben 12 százalékkal gyarapodott, miközben a rézvezetékes DSL-ügyfeleké alig egy százalékkal.

Egyelőre marginális a részaránya az optikai szálas netkapcsolatnak, de a piaca éves viszonylatban több mint kétszeresére bővült. Az internetszolgáltatásokból az operátoroknak a második negyedévben közel 37,8 milliárd forint nettó bevétele volt, ez folyó áron nyolc százalékkal több, mint egy éve.

Konszolidáció zajlik az internetszegmensben; egy év alatt mintegy harminc szolgáltató szállt ki a piacról, ahol a második negyedév végén 385 operátor osztozott az előző negyedhez képest 120 ezerrel több előfizetőn. Az internetpiacon egyre élesebb a verseny, a mobilinternetre előfizetők száma egy év alatt 45 százalékkal bővült.

Az összes világhálós előfizetésnek több mint a negyede már mobilos. A gyors internetezést lehetővé tévő széles sávú technológiák közül jól eladható még a kábeles, ahol az előfizetők száma éves öszszevetésben 12 százalékkal gyarapodott, miközben a rézvezetékes DSL-ügyfeleké alig egy százalékkal.

Egyelőre marginális a részaránya az optikai szálas netkapcsolatnak, de a piaca éves viszonylatban több mint kétszeresére bővült. Az internetszolgáltatásokból az operátoroknak a második negyedévben közel 37,8 milliárd forint nettó bevétele volt, ez folyó áron nyolc százalékkal több, mint egy éve.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.