BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bizakodók az infokom cégek vezetői

Az infokommunikációs cégek vezetőinek már több mint a fele gondolja úgy világszerte, hogy a következő fél évben fellendülésnek indulhat a kereslet a termékeik, szolgáltatásaik piacán – ezt az egyre pozitívabb véleményt tükrözi az Economist Intelligence Unit (EIU) idei második felmérése a technológiai szektorról.

Az első negyedévben végzett előző kutatás még csak a csúcsmenedzserek egyötödét mutatta optimistának a kérdéssel kapcsolatban. A pesszimisták oldalán is jelentős változás következett be, ma már a vállalatvezetőknek kevesebb mint a 10 százaléka gondolja úgy, hogy a piaci kereslet tovább romlik, szemben az év kezdetén tapasztaltakkal, amikor a cégek irányítóinak még közel a fele gondolkodott ekként.



Nem mindegy az sem, hogy az adott vezető a világ mely táján tevékenykedik, ugyanis e tekintetben is jelentős eltérés mutatkozik a piaci kilátásokkal kapcsolatban. A legbizakodóbbak az ázsiai menedzserek, míg a legkevésbé optimisták az Európában dolgozók, ez visszatükrözi a világgazdaság növekedési potenciáljának régiónkénti megoszlását. Míg jövőre a GDP-változás a világátlagot tekintve 2 százalékot mutat, Ázsiában a fejlődés mértéke eléri a 3,7 százalékot, Nyugat-Európában pedig mindössze fél százalékot javulhat, az ideihez képest. A technológiai cégek vezetői közül az észak-amerikaiak is az optimistábbak közé tartoznak. A következő fél évben a csúcsvezetők egyharmada jelentős javulásra számít a kutatás-fejlesztési költések alakulásában is, és alig egyötödük gondolja úgy, hogy rövid távon ilyen célokra jóval kevesebb jut majd.



Kedvező jelnek minősítik elemzők a bizalom visszatértét, de úgy vélik, ez még kevés ahhoz, hogy elinduljon a tényleges és tartós javulás. A felmérés legbátorítóbb megállapítása, hogy a k+f-re megint elkezdenek költeni a vállalatok.



A növekedés legnagyobb gátjának ugyanakkor a gyártók szempontjából jelenleg az árakra gyakorolt nyomás bizonyul, általában ezt jelölik meg a vezetők a lassúbb növekedés második legfontosabb tényezőjeként – áll az EIU elemzésében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.