További mozdonyokra, főleg villanymozdonyokra világszerte szükség van. A vasúttársaságok ugyanis minél kisebb fogyasztású és minél több célra használható eszközöket szeretnének vásárolni, e követelménynek pedig elsősorban a villamos vontatású járművek felelnek meg. Igaz, hogy a válság miatt az ötödével szűkült a globális vasúti fuvarpiac, de később már bővülés várható. Sok országban, főleg Kínában és Indiában a demográfiai megfontolások is a vasút fejlesztése mellett szólnak. A környezetvédelmi szempontok is a vasút, ezen belül megint csak a villanymozdonyok minél szélesebb körű használatára ösztönöznek.
Ezt a trendet igyekszik meglovagolni a francia Alstom Transport is, amely 2015-re áttörést vár a mozdonypiacon. Arra számít, hogy a 2003–2005 között még évi 4,8 milliárd eurós mozdonyeladások értéke 6,4 milliárd nő, ezen belül a villanymozdo-
nyok részaránya közel a felével, 42 százalékosra emelkedik. A piaci bővülésből többek között új Prima II-es mozdonyának eladásával venné ki a részét. Reméli, hogy magyarországi cégek is vásárolnak majd. Nem véletlen, hogy a tesztekbe magyar masinisztát is bevont, s hogy a járműnek lesz magyarországi üzemeltetéshez szükséges engedélye is.
„A Prima II-es pont megfelel a piaci elvárásoknak” – jelentette ki Pascale Grasset, a cég európai áruszállítási üzletfejlesztési elnökhelyettese a mozdony kölni bemutatóján. A jármű interoperábilis, azaz több országban használt, különböző szabványok szerint, illetve villamosenergia-rendszerekben is működtethető. Modulos felépítése miatt könynyen építhető meg az egyéni vevői igények szerint, fenntartási költsége alacsony, rendelkezésre állása 97 százalékos, s épp jókor jelenik majd meg a piacon. Legelső példányait Marokkóban fogják használni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.