BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre többen az interneten

Valamennyi kelet-közép-európai (KKE) országban növekedett az internetfelhasználók száma a 2006–2009 közötti időszakban. Az igaz, hogy a régió mutatója nem éri el a nyugat-európai szintet, de az internet gyors fejlődése és különleges karakterisztikája, valamint az alacsonyabb árak miatt is számos jelentős európai online vállalat érdeklődését keltette fel az elmúlt években, ugyanis kiváló lehetőséget nyújt a hirdetőknek – állapítja meg a térség legnagyobb online kutatóintézete, a Gemius legfrissebb, gemiusAudience elemzése.

A vizsgált piacok a korábbi gazdasági és technológiai problémákat leküzdötték, mára számos előnnyel rendelkeznek, többek között a gyors növekedés, valamint az internetpenetráció terén – derül ki az átfogó, több év teljesítményét vizsgáló kutatásból.

A tanulmányozott KKE-országok közül ötben az internetpenetráció már átlépte az 50 százalékos határt, és a legtöbb esetben a növekedés folyamatosnak mondható. A kutatás szerint a legalacsonyabb mutatójú Ukrajnában a leggyorsabb az ütem: 2006 és 2009 között az ukrán piac 84 százalékos bővülést produkált.

Az online reklámköltésben bekövetkezett növekedés is összefüggésben van a régió gyors fejlődésével. Összehasonlítva a KKE-régiót Nyugat-Európával, kiderül: 2007 és 2008 között az online reklámköltés növekedése több mint kétszer akkora – 52 százalékos – volt a mi térségünk esetében. A kutatás szerint a helyi online márkák is jó hatással vannak a bővülésre. Főleg a hazai fejlesztésű, akár 60 százalékosnál nagyobb elérést produkáló közösségi oldalak állják meg a helyüket a globális piacon. Ezek az egyedi online piacok új lehetőségeket teremtenek, melyeket a befektetők, hirdetők is kihasználhatnak. VG

Előfizetések

A vezetékes széles sávú internetes előfizetések száma februárban a januári 1,785 millióról 1,802 millióra nőtt, és folytatódott a hagyományos vezetékes telefonszolgáltatás lassú lemorzsolódása a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) adatai szerint.

A hagyományos telefonvonalon széles sávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma februárban mintegy ezres bővüléssel, 811 ezerre emelkedett.

A széles sávú internetre kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma februárban az NHH becslései szerint mintegy 15 ezerrel, 991 ezerre nőtt.

A legnagyobb – a kábeles piac 80-85 százalékát lefedő – kábelszolgáltatók ügyfeleinek száma februárban 812 ezerről 825 ezerre nőtt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes és kábelmodemes vonalak száma viszont csökkent februárban, 3,055 millióról 3,040 millióra.

A hagyományos telefonvonalon széles sávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma februárban mintegy ezres bővüléssel, 811 ezerre emelkedett.

A széles sávú internetre kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma februárban az NHH becslései szerint mintegy 15 ezerrel, 991 ezerre nőtt.

A legnagyobb – a kábeles piac 80-85 százalékát lefedő – kábelszolgáltatók ügyfeleinek száma februárban 812 ezerről 825 ezerre nőtt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes és kábelmodemes vonalak száma viszont csökkent februárban, 3,055 millióról 3,040 millióra. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.