A Deutsche Telekom (DT) csoporthoz tartozó T-Systems International egyik szakértői központjává kíván válni az IQSYS Zrt. az ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) és az üzleti intelligencia (BI) területén – emelte ki a hazai informatikai cég stratégiai terveit ismertető tegnapi tájékoztatóján Horváth Gábor kereskedelmi igazgató. A Magyar Telekom csoport vállalati üzletágához tartozó IQSYS a DT megbízásából már több nemzetközi CRM-üzletben vett részt, ezt a tudást akarja kamatoztatni a német tulajdonos más érdekeltségeinél is. Ezzel egyidejűleg a külföldi tapasztalatokat pedig nagyszabású hazai IT-projektekben hasznosítaná, mint amilyen a tervezett elektronikus útdíjrendszer lehet.
Az elmúlt évek komoly viszszaesése után az idén már ismét kedvezőbb jeleket lát a magyar informatikai piacon Ragoncsa Géza, az IQSYS ügyvezető igazgatóhelyettese. A válság éveiben elhalasztott beruházások egy része a következő években várhatóan megvalósul. A versenyszféra mellett megrendelőként ismét megjelenhet az államigazgatás. A kormány a korábbi szétszabdalt rendszerek helyett a közigazgatásban egységesebb informatikai hátteret akar.
Ami a középtávú növekedést megalapozó stratégiát illeti, az IQSYS vezetése a már említett szakértői központ elképzelések mellett további területeket is fontosnak tart. Az egyik az üzleti intelligencia, ahol a központosított állami szervezetek adatvagyonának a kezelése jelenthet komolyabb lehetőséget. A másik a közlekedésinformatika, ahol a közlekedési holding projektjeire – beleértve az elektronikus jegykezelő rendszereket – akarnak pályázni. Hamarosan elindul a cég a felhőalapú IT-rendszerek piacán is. S. Gy.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.