A ténylegesen elkönyvelt 28,6 milliárd dolláros bevétel még az elemzői várakozásokat is meghaladta, utóbbiak 24,9 milliárd dollárra számítottak. A 7,3 milliárd dolláros nettó eredmény is igen nagy meglepetést okozott az egy évvel korábbi 3,25 milliárd dollár után.
A kedvező mutatókat alapvetően két viszonylag új termékének köszönhette az alma logójú cég. Okostelefonjából, az iPhone-ból az idei második negyedévben ugyanis 20,3 millió darabot tudott eladni, ez több volt, mint amire a piac számított, részben a Japánt sújtó földrengés nyomán kialakult alkatrész-ellátási gondok miatt, részben pedig azért, hogy az őszre ígért újabb verzió miatt számolni lehetett vevői kivárással. Ennek nyomán az elemzők legfeljebb 17 millió darabos értékesítéssel számoltak. Az iPad-eladások ugyancsak várakozáson felül alakultak, a táblagép két verziójából együttvéve 9,25 millió darab talált gazdára, szemben az eredetileg remélt 7,9 millió darabbal. Ez főként annak köszönhető, hogy a korábbi 5-6 hétről jelentősen lerövidült a szállítási idő. Komolyabb csalódást legfeljebb a zenelejátszó iPod jelenthetett a cupertinói cégnek, ebből a tavalyihoz képest 20 százalékkal kevesebbet, 7,5 millió darabot tudott csak eladni.
Ami az üzleti év folyó negyedik negyedévére vonatkozó előrejelzéseket illeti, a cég vezetése kitart a konzervativizmusa mellett, és legfeljebb 25 milliárd dolláros bevételt prognosztizál, miközben az elemzők vérszemet kapva 27 milliárdot meghaladó forgalmat is teljesíthetőnek tartanak. Várakozások szerint ugyanakkor a következő években már csak 30 százalékos éves profitnövekedés valószínűsíthető az amerikai hardvergyártónál.
Lejárt lemez az Apple körüli hajcihő a gyorsjelentés kapcsán, hiszen már hagyománynyá vált, hogy az eleve nyomott konszenzust túlteljesítette a negyedéves számaival, ráadásul az aktuális időszakra is konzervatív becsléseket adott a vállalat – olvasható az Equilor elemzésében. Az elmúlt három hónapban csak az iMac-értékesítések maradtak el a várakozásoktól. Mindeközben továbbra is robusztus, csoportszinten 40 százalék feletti bruttó árréssel büszkélkedhet a vállalat. Az iPhone-nál ennél is magasabb, 60 százalék körüli a ráta, vagyis egy átlagos iPhone esetében az anyag-, a szállítási költség, a jutalékok és minden egyéb felosztható kiadás mindösszesen 40 százalékát adja az eladási árnak – mutatnak rá az elemzők. Ilyen magas árrésekkel csak a gyógyszeriparban, illetve egy-két kisebb jelentőségű iparágban találkozhatunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.