Rupert Stadler, az Audi igazgatójának nyilatkozata szerint még évekig kell várni, mire egyáltalán eldől, hova telepíti új üzemét a konszern, de a USA Today szerint az államok közti versengés már megkezdődött a gyárért. Egy autógyár mintegy ezer új munkahelyet jelent és további jelentős munkaalkalmat a beszállító cégeknek. Az államok a tengerentúlon is adókedvezményekkel, ingyenes vagy olcsó telekkel és az üzemig meghosszabbított utakkal igyekeznek megszerezni maguknak a beruházásokat.
Az Egyesült Államokban gyártó autóscégek – Mercedes, BMW, Nissan, Toyota, Honda – rendre a déli régiókba telepítik üzemeiket, nem véletlenül, hiszen itt gyengébbek a szakszervezetek, mint északon. Az amerikai lap ezért úgy véli, valószínű, hogy az Audi is egy déli állam mellett dönt majd. Az autógyárak többsége egyébként nem szívesen alkalmaz szakszervezeti dolgozókat, hiszen az érdekképviseleteknek a munkakörülmények mellett a fizetések és a kedvezmények alakításába is beleszólnak.
Más kérdés, hogy ez is változhat, hiszen a legnagyobb autóipari szakszervezet, a United Auto Workers (UAW) a közelmúltban javítottak a szabályaikon, így egy-egy dolgozót több állásban is alkalmazhatnak, hogy biztosítsák a szünet nélküli termelést. Ráadásul az új szakszervezeti tagok csak mintegy feleakkora fizetésre jogosultak, mint a veteránok.
Az Audi annak ellenére nyitja meg saját motorgyárát, hogy anyavállalata, a Volkswagen nemrég nyitotta meg a Tennessee állambeli Chattanoogában új gyárát, amely évente 250-500 ezer autó legyártására alkalmas. Az Audi tavaly 101 629 autót értékesített az Egyesült Államokban, tervei szerint az eladásokat 2015-re 15 ezerre emelik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.