A mára felhalmozódott jelentős külföldi tapasztalatok birtokában léphetnek színre Közép- és Kelet-Európában a virtuális mobilszolgáltatók (Mobile Virtual Network Operator – MVNO) – állítja Takács Krisztián, a Business Telecom Nyrt. elnök-vezérigazgatója. E cégeknek nincs saját tulajdonú mobilhálózatuk, mobilhálózati hátterüket egy, az adott piacon saját hálózattal rendelkező partner biztosítja. Magyarországon ebben a körben a Tesco Mobile ismert, illetve a Lidl diszkontlánc Blue Mobile mobilmárkája.
A régióban ezen a téren közel egy éve komoly készülődés és felfutás zajlik, és egyre világosabban körvonalazódik a három fő modell, melyek mentén a MVNO-k meglévő ügyfélbázisaikra alapozva felépíthetik piaci jelenlétüket, és sikerrel működhetnek – mondja a szakember, aki szerint az alternatív távközlési cégek, a kiskereskedelmi láncok, illetve a pénzügyi szolgáltatók köréből érkező MVNO-k révén még egy érett távközlési piac is képes további növekedést elérni, megjelenésükből pedig a partnerségek révén a már piacon lévő távközlési cégek is profitálnak.
A szakértő szerint, bár nincs szabály arra, hogy milyen profilú kiskereskedelmi üzletlánc léphet jó eséllyel a mobilpiacra, elengedhetetlen az ismert név és a tömeges vásárlói bázis. Nem véletlen, hogy általában a legnagyobb nemzetközi szupermarketláncok vágnak bele a virtuális mobilszolgáltatásba, ahogyan azt a hazai példák is mutatják.
Számukra a fő cél a vásárlói lojalitás erősítése, míg bevételüket és eredményességüket a tömeges eladások biztosítják. Mivel távközlési és közmű-szolgáltatói háttérrel nem rendelkeznek, a kiskereskedelmi láncok ebben a modellben mobiltermék-forgalmazói szerepet látnak el.
Megjelenésükből a partnerségek révén a már piacon lévő távközlési cégek is profitálnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.