BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az okostelefonok hajtják a világon az érintőképernyős üzletet

Éves összevetésben még az idén is várhatóan 35 százalékkal több okostelefon találhat gazdára a világon. A mutató azonban már a piac valamelyes lassulását jelzi, az előző két esztendőben ugyanis az éves növekedési ütem bőven meghaladta a 60 százalékot. A készülékgyártóknak azonban még mindig nem lehet okuk a panaszra, mert – mint azt a Digitimes legfrissebb kutatásában jelzi – 2012-ben darabszámban 630 millió lehet az új okosmobilok eladása. Az idei szerényebb növekedési ütem oka egyfelől az, hogy a piac fokozatosan telítődik, másfelől pedig hogy az egyik meghatározó felvevőpiacon, Nyugat-Európában lelassult a lakossági költés.

Az idén a második fél évben várható nagyobb mennyiségű új okostelefon: az elemzők szerint az éves mennyiség 55 százaléka, 344 millió darab a második fél évben kerülhet a piacra, az utolsó negyedéves növekedési mutató már nem haladja meg a 22 százalékot. Az okostelefonok piacának alakulása komoly kihatással van az érintőképernyő-üzletre is. Az NPD DisplaySearch egyik legfrissebb kutatása szerint a gyártók ebből származó világméretű bevétele hat év alatt közel megduplázódhat.

Az idei évre várt 16 milliárd dollár után 2018-ban elérheti a 31,9 milliárd dollárt is. Az érintőképernyő iránti keresletet az okosok mellett a tábla- és az új generációs noteszgépek is hajtják, de a legnagyobb egyedi arányt még mindig a mobilkészülékek jelentik.

Hazai helyzet

Magyarországon is igen nagy a kereslet az okostelefonok iránt. A hazai mobilszolgáltatóktól kapott információk szerint az új készülékek eladásában a saját operációs rendszerrel rendelkező mobiltelefonok részaránya sok esetben már meg is haladja a 60 százalékot. Az okostelefonok terjedése létfontosságú a szolgáltatók számára is, mivel számtalan olyan alkalmazást tartalmaznak, amivel jelentős adatforgalom generálható a mobilinterneten.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.