BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak lassan terjed az elektronikus ügyintézés

Ügyeink intézésében fokozatosan növekszik az elektronikus ügyintézés jelentősége, de még nem szorítja ki a személyes és telefonos kapcsolatot– áll a Magyar Infokommunikációs Jelentésben. A világháló hazai használatát vizsgálva a Bellresearch elemzői megállapítják, hogy a 15 évnél idősebbek körében egyelőre a szűk egyharmad használja csak a netet ügyei intézésére is. Az internethasználók kicsivel több, mint a harmada keres fel alkalmanként államigazgatási, kormányzati vagy önkormányzati honlapokat, a rendszeres használók aránya viszont csupán 3 százalék körül alakul.

Az internetes ügyintézéstől való idegenkedés hátterében nem a bizalmatlanság vagy a hozzáértés hiánya, hanem az emberek személyes kontaktus iránti igénye áll. Az ügyintézés fogalma a hazai fejekben ugyanis még mindig a buktatókkal és a bürokráciával kapcsolódik össze, amiben megnyugtatóbbnak tűnik, ha élő ügyintéző vezet végig a folyamaton; értelmez és segít. Ettől függetlenül a megkérdezett netezők kétharmada az ügyintézésben is hasznosnak tartja a világhálót.

Az űrlapok és iratminták letöltésénél, illetve az adatszolgáltatás kapcsán ítélték a leghasznosabbnak a válaszolók az online csatornát, de a közérdekű kérdésekhez való hozzászólás is a közepesnél magasabb pontszámot kapott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.