Anshul Gupta, a piackutató elemzője a második negyedéves számok fényében jelezte: elképzelhető, hogy a társaság hamarosan felülbírálja korábbi egész éves prognózisát, az első fél év értékesítési adatai ugyanis nem támasztják alá az év eleji növekedési várakozásokat. Korábban a Gartnernél úgy kalkuláltak, hogy 2012-ben a tavalyi 1,77 milliárd után akár 1,9 milliárd új mobil is gazdára találhat.
Érdekesség, hogy július végén egy másik nagy piackutató, az IDC a második negyedéves maroktelefon-eladások enyhe növekedéséről adott számot: elemzésük szerint az értékesítés 406 millióra nőtt az egy évvel korábbi, szűk 402 millióról. A számok közötti eltérés abból adódhat, hogy míg a Gartner a végső felhasználóktól szerzi adatait, addig az IDC a vállalatoktól. Mindenesetre a piac szempontjából utóbbi piackutató második negyedéves jelentése sem ad okot túl sok bizakodásra, hiszen az eladások az IDC adatai alapján is mindössze 1 százalékkal gyarapodtak.
Más kérdés, hogy a gyártók egy része korántsem biztos, hogy bánkódik az eladott készülékek számának csökkenése miatt, hiszen értékben továbbra is bővül a piac.
Ennek magyarázata, hogy az emberek világszerte fokozatosan cserélik le hagyományos mobiljaikat drágább okostelefonokra, így míg a „buta” készülékek eladásai rohamosan csökkennek, az utóbbi, jóval nagyobb, egy telefonra jutó bevételt hozó szegmens viszont dinamikusan bővül. Okostelefonból mindkét piackutató társaság szerint bő 40 százalékkal több fogyott a második negyedévben, mint az előző esztendő hasonló időszakában, ez pedig kárpótolhatja a gyártókat a teljes piac gyenge eladási számaiért. Persze ez csak azokra a cégekre igaz, amelyek képesek meglovagolni a smartphone-ok iránti kereslet megugrását, így például az eladásait mintegy megtriplázó Samsungra, és a majd 30 százalékos gyarapodásról beszámoló Apple-re.
A mobiltelefon-eladások egyébként nagyjából a világszintű trendeknek megfelelően alakulnak hazánkban is, talán annyi különbséggel, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzet miatt nálunk a globális átlagénál gyorsabban csökken a hagyományos készülékek értékesítése, és kissé lassabb az okosszegmens felfutása is. Fauszt Gábor, az IDC vezető elemzője a Világgazdaság kérdésére elmondta: előrejelzéseik szerint a hagyományos mobiltelefon-értékesítés az idén (értékben) 44 százalékkal eshet vissza, míg az okoskészülékek piaca (szintén értékben) 16 százalékkal bővülhet.
Nem csak a félvezetőszektor profitál azonban az okostelefonok (és táblagépek) gyors terjedéséből, erre alapozzák növekedési kilátásaikat a memóriagyártó cégek is. Ebben az ágazatban egyes szegmensekben akár két számjegyű növekedés is várható a mobileszközök térnyerésének köszönhetően.
Nem csak a félvezetőszektor profitál azonban az okostelefonok (és táblagépek) gyors terjedéséből, erre alapozzák növekedési kilátásaikat a memóriagyártó cégek is. Ebben az ágazatban egyes szegmensekben akár két számjegyű növekedés is várható a mobileszközök térnyerésének köszönhetően.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.