BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokba került a romantika - Nem hozott telt házat a Valentin-nap

Mérsékelt érdeklődést tapasztaltak a szállodások és a vendéglátósok Valentin-nap alkalmából és a hétvégén. Az osztrákokat kulturális ajánlatokkal csábítottuk.

Sztárfellépő, frissítő masszázs, pezsgő és édesség – ezek várták a szerelmeseket a hazai szállodákban Valentin-nap alkalmából. Ez a nap az utóbbi években lett egyre fontosabb a szállodák életében. Így nem csoda, hogy a legkisebb panziótól a sokcsillagos luxusszállodákig minden kategória csomagajánlatokkal bombázta lehetséges vendégeit. A Világgazdaság által megkérdezett szállodák arról számoltak be, hogy érződik még a válság hatása, így nem lesz telt ház Valentin hétvégéjén.

Átlagos az érdeklődés, pedig zenészeket is hívtunk ebből az alkalomból – mondta Árvai Zoltán, a Hilton Budapest igazgatója. A szálloda Icon étterme négyfogásos vacsorát ajánl, kacsamellet, libamájat, rákot, borjúgerincet, hogy csak néhány fogást soroljunk. A romantikus vacsora ára 11 ezer forint volt személyenként, ami tartalmazza a Valentin-napi étlapról választható 4 fogást. A Valentin napi éjszaka ára pedig 2 fő részére 25 ezer forintba került éjszakánként egy dunai panorámás szobában. Hévízen pedig a Hunguest Hotel Panoráma bállal és Eszenyi Enikő önálló estjével várta a szerelmeseket. Itt két éjszaka 24 ezer forintba kerül fejenként. „Nem volt nagy érdeklődés az akciónk iránt, nem harapott rá a piac, pedig egy bulgáriai vagy görögországi út szép ajándék lehet a párunknak” – tudtuk meg az Aeolos utazási irodától, ahol február 14-én és 15-én egyes utaknál a második fő 50 százalékos kedvezményt kaphatott.

Valentin-napi kulturális ajánlatokkal toborozta a turistákat az Magyar Turizmus Zrt. Ausztriában is. Romantikus hétvége a fertődi Esterházy-kastélyban, vagy minden idők legátfogóbb Cézanne-kiállítása a fürdők fővárosában, vagy a Budapesti Tavaszi Fesztivál színes programkavalkádja, mind-mind olyan turistavonzó attrakciók, amelyekkel a turisztikai marketingcég kampányol Ausztriában, hogy még több osztrák vendég forduljon meg hazánkban. A kulturális motiváció igen nagy szerepet játszik az osztrákok utazási indítékai között, ráadásul jól költő és igényes turistáknak számítanak. A Radio Stephansdom komolyzenei adó kultúrára igencsak nyitott hallgatóit például rádió-spotokon keresztül invitálják a még pár napig látható Cézanne kiállításra, és a közelgő Budapesti Tavaszi Fesztiválra. „A budapesti turisztikai szakma és az MT Zrt. együttműködésében megvalósuló Budapest Winter Invitation kampány várhatóan 8-10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát, és több mint negyedmilliárd forintos addicionális forgalmat generál a budapesti szálláshelyeken a téli hónapok során. A kampány első két hónapjában, novemberben és decemberben több mint 30 ezer osztrák vendégéjszakát regisztráltak a budapesti szálláshelyek, ami minden idők legjobb ausztriai vendégforgalmának számít” – közölte lapunkkal a turisztikai marketingszervezet. Az osztrákok utazási kedve élénk, felmérések szerint a felnőtt lakosság több mint 70 százaléka továbbra is potenciális turistának tekinthető. Az elmúlt évek átlagában az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek éves szinten Magyarországon, aminek nagy része turisztikai célú költés volt. A jól fizető osztrák vendégek a forgalmi adón keresztül átlagosan naponta 80 millió forintot „fizetnek be” a hazai költségvetésbe.

A bécsiek sokat költenek

Egy aktuális felmérés szerint a bécsiek 68 százaléka gondolja úgy, hogy semmit sem kap Valentin-napra, ugyanakkor a párkapcsolatban élők 76 százaléka tervezi, hogy meglepi valamivel kedvesét. Az osztrák főváros lakói idén a Hvg értesülési szerint 21 millió eurót adnak ki Bálint-nap alkalmából. A kutatásból az is kiderül, hogy a bécsi gazdaság idén összesen 21 millió eurós forgalomra számíthat az angolszász országoktól átvett ünnep alkalmából. Ez 5 százalékos növekedés az előző évhez képest. Az emelkedés oka, hogy tavalyhoz képest többen és valamivel többet költenek majd Valentin-nap alkalmából. Idén ugyanis – szemben a tavalyi 42 százalékkal – a bécsiek 45 százaléka tervezi, hogy meglepi valamivel kedvesét, ráadásul egy euróval többet, átlagosan 35 eurót ad ki ajándékokra. Ugyanakkor változatlanul több férfi (51százalék) kedveskedik majd párjának ezen a napon, mint nő (39).


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.