BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszaesés után újra virágzik a luxus hajóutak piaca

Már nyoma sincs a Costa Concordia tavaly januári balesete után tapasztalható visszaesésnek, sőt a 2012-esnél valamivel jobb évre számítanak a tengeri hajóutak szervezői.

„Száz évente egyszer van ilyen baleset, így az utazási kedv megmaradt, legfeljebb másik társaságot választanak az emberek. A szezon már beindult, tavaszra nálunk már betelt minden hely, már nyárra tervezgetnek az ügyfeleink.

A tortából egyre nagyobb szelet jut nekünk” – mondta a Világgazdaságnak Kecskés Lilla, a Hajósutak.com Utazási Iroda vezetője. Hozzátette: a legolcsóbb mediterrán-utak pár száz euróba kerülnek, de egyre népszerűbbek az északi tengeri úti célok is.

A hajózás legnagyobb nyerteseinek az európai hajógyárak számítanak, ahol a legmodernebb luxus hajók épülnek.

„A világ tengerjáróinak többségét európai hajógyáraktól rendelik meg. A tervek szerint 2016-ig 24 új hajó készül el 67 ezer ágyas kapacitással. A beruházás 12 milliárd eurót jelent az iparágnak” – olvasható az Európai Hajózási Tanács (ECC) legutóbbi jelentésében. Ami az utasszámot illeti: Anglia több mint 1,6 millió turistával 2011-ben változatlanul a csúcson volt, de Németország sincs sokkal lemaradva, hiszen 1,4 millió német turista vett tengeri hajóutat, ami 13,8 százalékos növekedést jelent. Összesen 6,1 millióan választottak hajós nyaralást, 2008-ban ez a szám még csak 4,4 millió utas volt.

„A legfontosabb kikötők Trieszt, Velence és Genova, ide autóval juthatnak el az utasok, Barcelonába és Rómába viszont már repülővel. Északon pedig Kiel és Hamburg a központ. A balti körutazás valamivel drágább, májustól októberig általában hajózható a tenger” – fogalmazott Kecskés Lilla.

A legolcsóbb utakat általában az MSC hajótársaság kínálja. A Vista utazási irodánál például egy korzikai hajózás 68 ezer forintba kerül, egy karibi álomút viszont minimum 289 ezer forinttól kezdődik. Az MSC jelenleg a legnagyobb kizárólag olasz tulajdonban lévő hajóstársaság, melynek flottája 9 hajóból áll. Fő riválisai közül a Royal Caribbean hajótársaság jelenleg egy 300 millió dolláros felújítási program közepén tart, flottája 22 óceánjáróval büszkélkedhet, 72 ország 270 kikötőjébe látogatnak el. Fedélzetükön rengeteg magyar dolgozik. Folyami hajóutat is választhatnak a turisták. „Most jött be a piacra a dunai hajózás, de a szállás szárazföldön van. A Passau-Budapest út öt napig tart bécsi és pozsonyi megállóval. Népszerű a Budapestről a Vaskapuhoz tartó út is” – hangsúlyozta Kecskés Lilla. .

Osztrákokat várnak a magyar tengerhez

A Magyar Turizmus Zrt. bécsi képviselete a tavasz közeledtével megkezdte a magyar tenger turisztikai népszerűsítését a szomszédos Ausztriában. „Az év kiemelt ausztriai rendezvényén, a május közepén Linzben megrendezendő három napos magyar fesztiválon, a balatoni régió is jelen lesz ajánlataival” – közölte a cég. Nyugat-Magyarország után az osztrákok által a második legkedveltebb magyarországi turisztikai régió a Balaton, ahol az elmúlt évben több mint 55 ezer osztrák turista 209 ezret is meghaladó vendégéjszakát töltött el, ami az összes külföldi vendégéjszakához viszonyítva 12 százalékos piaci részesedést jelent.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.