BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyelőre nem jönnek a német turisták

Nem indult jól az év a német beutazó piacon, ugyanis az év első két hónapjában 5-7 százalékkal kevesebb vendég érkezett

Remélhetőleg még nem tendencia, de idén januárban és februárban is kevesebb német vendég érkezett Magyarországra.

Februárban a 71 ezer vendégéjszaka 7 százalékos, a januári 62 ezer pedig 5 százalékos csökkenést jelent. Pedig nem csökkent a németek utazási kedve, az ENSZ Idegenforgalmi Világszervezetének adatai alapján a hagyományosan nagy utazó nemzetek, így Németország, az Egyesült Államok és Nagy-Britannia lakosai is többet költöttek tavaly 6, illetve a két utóbbi egyaránt 4 százalékkal 2011-hez képest.

A német Travel Talk című lap összeállítása szerint az utazási irodák által szervezett utakra befizető németek körében Spanyolország volt a legkedveltebb úti cél, második Törökország lett, a harmadik pedig Görögország. A bolgár és a horvát felfutás a sikeres németországi turisztikai kampányokra vezethető vissza. Horvátország különösen népszerű a németek körében, akik az országba érkező turisták mintegy húsz százalékát teszik ki.

„A németek 2011-ben összesen 150 millió utazáson vettek részt. Az átlagos tartózkodási idő 12,9 nap volt, már bátrabban költekeztek külföldön, miáltal a kiadásaik 1,4 százalékkal emelkedtek, amely összköltés mintegy 60,7 milliárd eurót tett ki” – derül ki a Magyar Turizmus Zrt. 2013-as taktikai tervéből. Németország továbbra is hazánk legfontosabb turisztikai küldőországa, 2012-ben is 2,1 millió vendégéjszakát töltöttek nálunk.

A német társadalom elöregedő, az aktív keresők esetében a szabadon rendelkezésre álló szabadnapok száma jelentősen csökkent, így egyre megszokottabb az unoka-nagyszülő utazás.

„Célkitűzés a magyar turisztikai piac legfontosabb küldőpiacán a 2012-ben elkezdődött javuló tendencia további erősítése, a német piac meghatározó súlyának megfelelően fókuszált piacmegtartó stratégia megvalósítása, és így sokéves csökkenés után, évi 2–4 százalékos növekedés elérése” – fogalmaz a marketingcég.

A tavalyi növekedés elsősorban Budapest és a Nyugat-Dunántúl megélénkülő forgalmának köszönhető, de a Balatonnál is megállt a rendszerváltozást követő folyamatosan vendégszámcsökkenés. Tudni kell, hogy a szinte teljes német buszos beutazó forgalmat átvevő dunai „Flusskreuzfahrt” által generált vendégforgalom a fent idézett statisztikákban nem jelenik meg.

„Stabilizálódott és beállt a piac, minden úti cél lefedett” – mondta lapunknak Hardy Mihály. A Budapest Airport kommunikációs vezetője hozzátette:
Manchester és Lyon mellett Budapestre sem indít járatokat idén nyártól a Lufthansa. Legfőbb konkurense, az Airberlin és a Lufthansa leányvállalata, a fapados Germanwings viszont kitart a magyar főváros mellett, sőt egyaránt forgalomnövekedésre számít.

A Lufthansa szerint a járatok kihasználtsága nem megfelelő, az új berlini nemzetközi repülőtér átadásának elhúzódása miatt kényszerűségből használt Berlin-Tegel repülőtér pedig túlterhelt.

Sármellék egyre népszerűbb

A tavaly óta a hévízi önkormányzat üzemeltetésében működő sármelléki repülőtér honlapján megtalálható információk szerint az idén további három légitársaság gépeit fogadják rendszeresen. Március végétől a Lufthansa négy német nagyvárosba közlekedtet heti charterjáratokat, a Germania charterei április közepétől Berlint és három kelet-német várost kötnek össze Hévízzel, májustól pedig az AirBaltic menetrend szerinti járata is elindul Riga és Sármellék között. Az eddig leginkább Hévízre, Zalakarosra és Sárvárra szervezett gyógyturisztikai kínálat mellett Keszthely, Tihany, Balatonfüred és Siófok szállodáiba is érkeznek vendégek légi úton.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.